Kehossa tapahtuvat reaktiot
09.11.2022
Minulla on voimakkaat reaktiot seksuaalisen nautinnon hetkellä. Ne alkavat ilmetä, kun orgasmi lähestyy. Kehossani tapahtuu tahattomia raajojen liikkeitä, rinnat muuttuvat punertavimmiksi ja tulevat tosi herkiksi. Orgasmin aikana jalat ja kädet nytkähtelevät, lantio liikahtelee ja aika usein pääsee pieruja. Ne tulevat, enkä pysty niitä mitenkään estämään. Onneksi ne eivät häiritse poikaystävää, vaikka joskus haisevatkin. Menen aivan rennoksi, lähes veltoksi. Ennen orgasmia on vaikea hengittää. Orgasmin aikana huokailen voimakkaasti. Olenko reaktioiltani ok?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
09.11.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Sinua mietitytti, ovatko orgasmin aikaiset reaktiosi ok. Kyllä, reaktiosi ovat täysin normaalit. Orgasmi on seurausta erilaisista kehossa jo tapahtuneista reaktioista ja vaiheista (orgasmia edeltävät vaiheet ovat kiihottuminen ja tasannevaihe).
Orgasmin aikana myös flatukset (pierut) ovat täysin normaaleja. Tämä johtuu mm. siitä, että orgasmin aikana lihaksisto supistelee ja kouristelee voimakkaasti sekä rentoutuu ja tämä reaktiosarja voi hyvinkin aiheuttaa ylimääräisten kaasujen purkautumisen. Myös muut kuvailemasi reaktiot (punastumiset, raajojen nytkähtelyt jne) ovat täysin normaaleja. Vartalon valahtaminen veltoksi liittynee seksin viimeisimpään vaiheeseen eli laukeamisvaiheeseen. Tämä on orgamista seuraava vaihe, jolloin keho palautuu tavalliseen tilaansa.
Mikäli poikaystäväsi ei harmittele pierujen ilmaantumista, älä sinäkään! Niitä on vaikea muutoinkaan estää. Jos poikaystävääsi häiritsisi asia, voit kertoa hänelle että se on normaalia ja liittyy orgasmin saamiseen ja kertoa hänelle myös miksi. N. 25 pierua päivässä on normaalia. Mikäli sinulla on tätä enemmän ilmavaivoja, suosittelen kiinnittämään huomiota nauttimaasi ravintoon. Esimerkiksi makean syöminen voi lisätä suolistokaasuja, kuin myös mm. palkokasvit, kuplajuomien runsas nauttiminen tai epäsäännöllinen ruokarytmi. Liikunta auttaa myös ilmavaivoihin.
Terveisin Stinke