paisuvaiskudos
18.03.2020
Mistä tietäisi onko peniksen paisuvaiskudos kunnossa? Minulla oli vielä viisi vuotta sitten kuin paksu mustekynä kiihottuneessa peniksessä (samalla puolella kuin frenulum). Sitä oli mukava katsella, kosketella ja puristella. Nykyään se ei paisu läheskään samanlaiseksi. Eikä siemensyöksy tule räjähtämällä kuten silloin. Johtuuko tämä vain vanhenemisesta, vai voiko siinä olla jotain vikaa. En ole koskaan tupakoinut enkä juopotellut. Olen terve ja hyvässä kunnossa.
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
25.03.2020
Heippa!
Paisuvaisessa ei varmastikaan ole mitään vikaa. Kohta, jota kuvailet, tuntuu selvemmin nuorena poikana ja murrosiän alussa, ja "häviää" kun kasvat aikuiseksi. Se on osa peniksen runko-osaa ja sen ulkonäkö siis muuttuu.
Mitä taas siemensyöksyyn tulee, niin se on hyvinkin erilainen eri vaiheissa ja eri ikäisillä, ja myöskin vain eri kerroilla. Paine, millä siemensyöksy tulee, voi siis vaihdella, sinusta riippumattomista syistä. Mutta myös siksi että aivan nuorella siemensyöksyn koostumuskin on ohuempi jolloin se tulee joskus voimakkaammin ulos. Ei siis hätää. Nauti aikuistuvasta olemuksestasi!
Kristiina, seksuaalineuvoja