Pepun muoto nahkahousuissa
16.11.2022
Olen katsellut yhden meidän luokan tytön peppua. Sillä on usein nahkahousut jalassa ja peppu näyttää todella hyvältä. Tiedättekö miltä nahkahousut tuntuu jalassa? Onko tunne erilainen kuin muissa housuissa? Pidetäänkö niitä vain seksikkyyden takia? Ja miltä tytöistä tuntuu pitää tiukkoja farkkuja? Sellaisia, joissa pepun muodot oikein näkyvät?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
16.11.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
On miltei mahdotonta sanoa yleisellä tasolla, miksi kukin pitää vaatteinaan mitä pitää. Tällä viittaan pohdintaasi siitä pitävätkö naiset nahkahousuja ainoastaan seksikkyyden takia. Varmasti vaatetukseen liittyvät usein trendit ja muoti eli se, mikä tällä hetkellä sattuu trendaamaan. Välillä nahkahousut nousevat muodikkaiksi. Usein näin käy ennen joulua; pikkujouluasun osana nahkahousut pitävät pintansa vuodesta toiseen.
Toisaalta esimerkiksi moneen alakulttuuriin kuuluu tietynlainen vaatetus, ja joissakin alakulttuureissa suositaan paljon nahkaa. Tällaisia alakulttuureja voisi olla mm. heavy-kulttuuri, gootti-kulttuuri, (glam)rock-kulttuuri sekä esimerkiksi kinky-kulttuuri.
Nahkahousuihin liitetään paljon mielikuvia, joista osa liittyy seksiin. Osa asiasta selittynee pornolla sekä sillä kuinka nahka on liitetty pornossa seksuaalisiin asioihin ja valta-asetelmiin. Nahkaan liittyy usein myös paljon fetissejä, ja tämä on normaalia. (Fetissi=seksuaalinen kiinnostus esineeseen, materiaaliin, kehonosaan tms).
Siihen miltä erilaiset vaatteet päällä tuntuvat, en osaa vastata. Kukin kokee vaatteet varmasti eri tavalla ja tämäkin riippuu paljon persoonasta, itsetunnosta, mutta myös herkkyydestä kosketukselle. Jotkut ihmisistä kokevat jotkin materiaalit tai puristavan tunteen ikävinä, kutittavina tai muuten vain epämukavina. Nahka voi tuntua jostakusta päällä jämäkältä ja he voivat pitää esimerkiksi nahan pitämästä ”narinan” äänestä. Mikäli nahkahousuja päällään pitävät henkilöt erityisesti ovat mieltyneet nahkaan myös henkisellä tai seksuaalisella tasolla, voivat he tuntea olonsa esimerkiksi erityisen voimakkaiksi tai valtaantuneiksi niissä. Osalle nahkahousut varmasti edustavat vain hienoa asua, joka sopii muuhun vaatetukseen.
Tiukatkin housut voivat tuntua mukavalta päällä, mikäli ne eivät kiristä vyötäröstä. Niissä on myös helpompi esimerkiksi pyöräillä, kun lahkeet eivät takerru esimerkiksi pinnojen väliin. Peppua myötäilevät farkut voivat saada ihmisen kokemaan myös itsensä kauniiksi. Nahkahousut puolestaan, etenkin jos ne ovat tekonahkaa, ovat kylmät esimerkiksi talvella.
Terveisin Stinke