Miten toimii naisten kondomi (tällä on kiire)
19.10.2019
Miten naisten kondomi toimii ( Pasante Female ) miten se laitetaan sinne sisälle tai mitä siitä olisi hyvä tietää haluan tietää kaiken siitä etukäteen ennenkun alan kokeilemaan ja minkä ikäisenä sitä voi käyttää pitääkö olla synnyttänyt että sitä voi käyttää. Voiko sen kanssa kävellä (pitkiä matkoja) vai liikuuko se pois tai menee väärään asentoon?. Vene
Pirjo Nylund

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo /SLUTAT Vastaa
25.10.2019
Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Naisten kondomi on polyuretaanimuovista valmistettu, 17 cm pitkä pussimainen suojus, joka vuoraa emättimen seinämät sisältäpäin ja estää siten siittiöiden pääsyn kohtuun. Naisten kondomissa on molemmissa päissä joustava rengas. Sisempi rengas on suljetussa päässä ja käytetään kondomin emättimeen työntämisessä ja paikallaan pitämisessä; se liukuu paikalleen ja asettuu kohdunsuun ympärille. Ulompi rengas on pehmeä ja jää emättimen ulkopuolelle yhdynnän aikana. Se peittää alueen emättimen aukon ympärillä. Naisten kondomia ei saa käyttää yhtä aikaa miesten kondomin kanssa, koska niiden erilaisten materiaalien välinen kitka voi aiheuttaa välineen rikkoutumisen.
Kondomin voi asettaa hyvissä ajoin, en kuitenkaan suosittele montaa tuntia ennen yhdyntää. Mutta kumminkin tuntia, paria ennen. Asettaminen vaatii jonkin verran harjoittelua. Kondomin pitäisi pysyä paikoillaan ja mukautua liikkeisiin. Kondomia voi käyttää kaikki naiset jotka harrastavat seksiä.
Olen kohdallasi huolissani siitä, että suostut kokeilemaan naisten kondomia poikaystäväsi painostuksesta tai ylipäätänsä suostut seksiin hänen painostuksestaan. Sinulla on oikeus  sanoa ei ja  oikeus omaan kehoosi. On ikävää ettei poikaystäväsi kunnioita sinun itsemääräämisoikeutta kehoosi, vaan painostaa sinua.
Ehdotan että tutustut rauhassa omaan kehoosi. Voit itse tunnustella emätintäsi ja vaikka katsoa sitä peilin avulla. Hyväillä itseäsi ja kokeile mikä tuntuu hyvältä sinusta.
Vasta kun itse tunnet, että olet valmis seksiin poikaystäväsi kanssa voitte tehdä niin. On hyvä jos pystytte keskustelemaan asiasta ja odottamaan, että olet itse valmis siihen ja etkä koe painostusta poikaystävän suunnalta.
Toivottavasti teillä tulee hyvä kokemus kun sitten jonakin päivänä  kokeilette naisten kondomia.
Ystävällisin terveisin Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja , nuorisotyöntekijä