Australien ????????
04.01.2020
Hej!
Jag går på 1an i gymnasiet och har redan nu börjat fundera på att studera utomlands(i Australien). Vilka kraven för att komma in på universitet där? Har hört att det finns urvalstest med mera.
Om man tar t.ex. juridik- eller läkarutbildning som exempel, vad är då kraven? Test, betyg med mera...
Tacksam för svar! :) Framtidsplaneraren

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
10.01.2020
Hej!
Vad roligt att du har funderat på studier i Australien. När jag kollat runt på olika universitet i Australien så är betygen i engelska viktigt. Så jag skulle råda dig att satsa på det. Det finns också Kilroy som hjälper till med utlandsstudier, den sidan är endast på finska tyvärr.
Ett annat alternativ är att du studerar här i Finland och väljer sedan att göra utbyte till Australien under din studietid. Här kan du läsa mer om vilka utbytesmöjligheter det finns vid Helsingfors Universitet. Du kan kolla upp andra utbildningar: https://studieinfo.fi/wp/sv/
Lycka till!
Hälsningar Ida