entä jos siemensyöksy ei tule
21.04.2022
Voiko käydä niin, että poika/mies ei jostakin syystä saisikaan siemensyöksyä yhdynnässä? Jos näin voi olla, eikö se silloin tunnu tarpeeksi hyvältä? Olen ajatellut, että siemensyöksy tulee, kun yhdyntä kestää riittävän pitkään?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
28.04.2022
Heippa, ja kiitos erittäin hyvästä kysymyksestäsi!
Siemensyöksy ei välttämättä tule joka kerralla. Se ei kuitenkaan liity nautinnon määrään välttämättä lainkaan. Sillä ei myöskään ole suoraa yhteyttä siihen miten pitkään yhdyntä kestää. Toki, joskus voi siemensyöksy tulla hyvinkin nopeasti, ja toisinaan siihen menee pidempi aika. Siemensyöksy ja orgasmi ovat kaksi eri asiaa, ja toisistaan riippumattomia. Voit saada orgasmin ilman siemensyöksyä ja vastaavasti siemensyöksy voi tulla ilman varsinaista orgasmia. Ne monesti liitetään toisiinsa koska tulevat monesti samanaikaisesti.
Yhdyntä voi olla erittäin mieluinen ja antaa valtavaa hyväolon tunnetta vaikkei siemensyöksyä tulisikaan joka kerralla. Siemensyöksy ei myöskään ole minkäänlainen miehuuden mittakivi, vaikka sitä monesti sellaisena pidetään. Pornoteollisuus antaa ymmärtää, että ns. "tosimiehen" ja todellisen huippurakastajan siemensyöksyt ovat runsaita ja mielellään vielä lentävät pitkälle. Tosi elämässähän asia ei ole lainkaan näin. Siemennestettäkin tulee eri kerroilla eri määrä.
Terkuin, Kristiina, seksuaalineuvoja