rahaa tarvis
31.08.2015
Sellasta kyselisin et miten mä voisin saada kotikunnan läheltä työpaikan opiskelujen ohelle kun netistä en oo löytänyt. ja toinen kysymys on että oon aika auttelijas ja haluaisin keksiä tavan auttaa ihmisiä eri asioissa mutta miten ja missä. auttamistavalla ei ole väliä puuponen

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
01.09.2015
Hei!
Netissä ei välttämättä näy aina kaikkea todellista työmarkkinoiden tarvetta, ja siksi kannattaakin itse käydä aktiivisesti kyselemässä töitä sellaisista paikoista missä haluaisi työskennellä. Tee ja tulosta itsellesi valmiiksi työhakemus ja ansioluettelo (useampikin) ja ota mukaan kun menet niin että työnantajalla on yhteytstietosi saatavilla jos tarvetta työntekijälle tulee. Jos ei työtä ole juuri nyt, sitä voi tulla myöhemmin, vaikkapa lähempänä joulua -silloin esim. kaupoissa yleensä tarvitaan lisäapua. Oma aktiivisus on tosi hyvä juttu työnhaussa!
Ammatteja, joissa saa auttaa ihmisä ovat esimerkiksi erilaiset hoitotyön tehtävät (esim. sairaanhoitaja, lääkäri, lähihoitaja), poliisi ja palokunta auttavat ihmisiä, myös opetustehtävissä ja sosiaalityöntekijänä saa auttaa. Myyjänä kaupassakin voi tarjota apua ja opastaa asiakkaita. Varmaankin jonkinlainen ihmisläheinen työ sopisi sinulle ja niitä löytyy kyllä. Mieti vaan vielä vähän tarkemmin, minkälaista apua haluaist tarjota niin on helpompi lähteä tarkemmin etsimään sinulle sopivaa auttamistapaa/ammattia.
Terveisin, nuorisotiedottaja Jenny
P.S. Netistä löytyy hyviä ohjeita työhakemuksen ja ansioluettelon (jota myös CV:ksi kutsutaan) tekoon. Jos sinulla ei vielä ole työkokemusta, kannattaa keskittyä kertomaan omista vahvuuksista -niitä sinulta varmastikin löytyy!