lämmittävä liukkari
26.03.2020
Haluamme tyttöystäväni kanssa kokeilla lämmittävän liukuvoiteen käyttöä. Hieroisin sormella liukkaria hänen klitorikselle. Haluamme nähdä mitä se häneen vaikuttaa. Hieroisin myös sormella tosi paljon liukkaria vaginan sisälle. Ei kai tässä ole mitään arveluttavaa? Ei kai liukkari voi olla mitenkään vaaraksi vaginalle? Esim. kuumottaa liikaa tai jotain muuta?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
27.03.2020
Hei.
Reagoiminen lämmittävään liukuvoiteeseen voi vaihdella hieman yksilöiden välillä, joten en voi tarkasti vastata siihen, miten tyttöystäväsi reagoisi siihen. Se riippuu muun muassa siitä, kuinka herkät hänen limakalvonsa ovat.
Joidenkin mielestä liukuvoide tuntuu hyvältä, koska lämmittävä vaikutus lisää alapään herkkyyttä – kun taas toisten mielestä se polttaa tai jopa kirvelee ja tuntuu epämiellyttävältä. Ei ole oikeastaan muuta keinoa selvittää, kuinka juuri te koette sen kuin testaamalla itse.
Esimerkiksi apteekeissa ja kaupoissa myytävät liukuvoiteet ovat testattuja ja turvallisia käyttää, joten ne eivät ole millään tavalla vaarallisia tai haitallisia. JOS koette käytön epämukavaksi, voitte vain yksinkertaisesti pestä sen pois ja odottaa, että vaikutus heikentyy.
Terveisin,
Tessi