Mustelma esinahassa
30.09.2020
Hei! Minun peniksessäni on ollut jo melkein puoli vuotta oleva mustelman kaltainen kohta esinahassa. Se tuli kun räpläsin penistä, ja yhtäkkiå sattui ja kipu jatkui päivän, mutta sitten kipu hävisi mutta jälki on vieläkin
Vähän huolettaa kun ei lähde pois huolestunut

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
07.10.2020
Hei,
On vaikeaa antaa varmaa vastausta kysymykseesi näkemättä, miltä kohta näyttää. En usko kuitenkaan, että sinun tulisi olla huolissaan siitä. Peniksen iho on hieman erilainen kuin iho muissa kehon osissa – osittain sen vuoksi, että siinä ei ole ihonalaisia rasvoja (joten kaikki pienet talirauhaset ja karvatupet näkyvät siinä paremmin kuin muualla kehossa) ja osittain sen vuoksi, että iho on normaalisti hieman eri värinen sukupuolielimissä hormonien takia. Joten arvelen sinun saaneen pienen ”vamman” esinahkaan räplätessäsi sitä ja vaikka ”vamma” sitten parantui niin kuin pitäisikin, näkyy siinä silti pieni mustelma.
Tosiaan en tiedä, miltä kohta näyttää - mutta jos sinulla ei ole muita oireita kuin se, että iho on kohdasta hieman tummempi, en usko että sinun tarvitsee olla huolissaan.
Terveisin, Tessi