paljon seksikumppaneita
05.03.2021
Hei. Olen 17,5 vuotias tyttö. Minulla on ollut aika paljon seksikumppaneita. Olin ekan kerran pojan kanssa jo 13-vuotiaana, ja olen ollut jo lähes kahdenkymmenen pojan kanssa seksikontaktissa. Minusta se on jännittävää ja rentouttavaa. Onko siinä silti jotakin paheksuttavaa? Onko tytön sopimatonta käyttäytyä näin? Kyse on ollut aina vain pelkästä seksistä ja nautinnosta vailla tunteita. Pidän siitä, kun pojat hyväilevät minua ja ottavat vaatteeni pois. On kiihottavaa nähdä, kun heillä alkaa seisoa saman tien ja he haluavat minua. Olen ollut monelle pojalle ensimmäinen seksikumppani. Olen antanut suuseksiä ilman kondomia, mutta yhdynnässä sitä on totta kai käytetty. Usein pojat ovat myös nuolleet minua. Siinä ei ole suojia käytetty. Mitään seksitautien oireita ei ole ollut. Haluan jatkaa niin, että saan kokemusta aina uusista kumppaneista. Onko jotenkin erikoista, että ikäiseni tyttö ajattelee näin, ja kaipaa seksiä usein ja useiden eri poikien kanssa? Pitäisikö ottaa jotakin erityistä huomioon, kun aion lähiaikoina olla samaan aikaan kahden tai jopa kolmen pojan kanssa?
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
10.03.2021
Moi! Sinulla on oikeus tehdä juuri niin kuin haluat, eikä seksielämäsi kuulu muille. Varsinkin aikaisemmin ajateltiin, että kun miehellä on paljon seksikumppaneita, on hän miehekäs ja onnistunut yms, naisille vastaava tilanne kuitenkin ajateltiin negatiiviseksi. Nykyään on kuitenkin tässäkin asiassa enemmän tasa-arvoa, ja ehkä asiaa pidetään enemmänkin yksityisasiana.
Jokainen ihminen on erilainen ja niin on myös jokaisen seksihalu.
Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettet satuta itseäsi, sillä seksi on intiimeimpiä tapoja, jolla olemme yhteydessä toiseen ihmiseen. Suosittelen myös olemaan varovainen toisten tunteiden kanssa. Sinulle kyse voi olla pelkästä seksistä ja nautinnosta, niin kuin sanoit, mutta toiselle osapuolelle kyse voi olla isommasta asiasta.
On hyvä juttu, että pidät ehkäisystä huolta yhdynnässä. Ehkäisystä on tärkeää huolehtia myös suuseksissä. Seksitaudit voivat siis tarttua suusta sukuelimiin tai sukuelimistä suuhun. Suuseksissä seksitautien tarttumista voi ehkäistä käyttämällä kondomia peniksen päällä tai suuseksisuojaa emättimen tai peräaukon päällä. Suuri osa seksitautitartunnoista on oireettomia. Jos on ollut suojaamatonta (suu)seksiä, on hyvä käydä seksitautitesteissä. Näin voidaan esimerkiksi varmistaa, että mahdollinen seksitauti ei pääse tarttumaan seuraaviin seksikumppaneihin, kun seksitauti todetaan ja hoidetaan mahdollisimman pian. Lue lisää seksitautien tarttumisesta ja seksitautitesteihin hakeutumisesta
Suunnittelet seksiä useamman pojan kanssa samanaikaisesti. Tässä on tärkeää, että kaikki suostuvat ja ovat ok asian kanssa. Myös tässä on muistettava huolehtia ehkäisystä. Kun etenette yhteisymmärryksessä, asiat sujunevat hyvin.
Terveisin, Sini | Nuortenelämä.fi