seksitoiveet
26.05.2021
Heippa! Olen 16v tyttö, ja minulla olisi muutama kysymys. Olen ollut pari kuukautta yhdessä ikäiseni pojan kanssa, ja seksi on nousemassa varsinkin poikaystävällä hyvin tärkeäksi asiaksi. Olemme nukkuneet pari viikkoa yhdessä ilman vaatteita. Itse nautin kovasti tästä läheisyydestä ja ihokosketuksista. Tunnen oloni oikein turvalliseksi ja hyväksi. En ole kaivannut seksiä. Poikaystäväni odottaa sitä kovasti. Ymmärrän sen. Hänellä on joka ilta tapana kysyä, joko mentäisiin loppuun asti. En oikein tiedä itsekään, miksi en ole kaivannut yhdyntää. Olemme halailleet, pussailleet ja hyväilleet toisiamme lähes joka ilta. Poikaystäväni kokee, että kaikki jää häneltä kesken. Hänellä on kova erektio, jonka hän haluaisi purkaa minuun. Olen kosketellut hänen pippeliä sormilla, antanut käsiseksiä. Hän on saanut siemensyöksyn päälleni. Se on ollut ihan kivaa. Jotenkin minua vain oudoksuttaa ajatus, että ottaisin pippelin suuhun ja nuolisin sitä. Se ei mielestäni kuulu vielä ikäisillemme. Eka yhdyntä on varmaan kohta edessä. Se tuntuu etukäteen jännittävältä ja houkuttelevalta. Onko aina niin, että poika haluaa seksiä, kun löytää kumppanin? Itse haluaisin nauttia pitkistä hyväilyistä ja läheisyydestä. Mitenhän voisimme parhaiten sovittaa ajatuksemme ja toiveemme yhteen?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
31.05.2021
Hei,
Mitä seksiin tulee, on täysin normaalia, että se tuntuu samanaikaisesti houkuttelevalta ja pelottavalta. On kuitenkin muistettava, että vain SINÄ tiedät, milloin sinulle on oikea aika harrastaa seksiä ja vain SINULLA on oikeus päättää omasta kropastasi.
Joten, jos tuntuu siltä, että vielä ei ole suuseksin tai yhdynnän aika – on parempi olla tekemättä sitä. Poikaystäväsi on varmasti tosi mukava ja on hyvä, että tunnet olosi turvalliseksi hänen kanssaan, mutta seksi on hyvää vain, jos molemmat HALUAVAT sitä. Siinä tapauksessa, jos et itse ole mukana siinä, kyse ei ole seksistä vaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä – joka on rikos.
En usko, että voi yleistää seksin olevan tärkeämpää pojille kuin tytöille, koska se on hyvin yksilöllistä. Toisaalta tyttöjen kohdalla on helpompaa ja hyväksyttävämpää sanoa, että ei ole valmis seksiin. Tämä johtuu yhteiskuntamme sukupuolirooleista, jotka luovat vaikutelman, että miehet/pojat ovat aina valmiita seksiin (vaikka sehän ei pidä paikkaansa).
Jos hän haluaa seksiä ja et itse halua vielä, silloin on vain odotettava, että olet itse valmis siihen.
Terveisin, Tessi