Viestittely
08.07.2020
No mä yritän pitää viesteillä mun ja mun poikaystävän juttuu kasassa mut se torjuu kaiken, ja aina ku sil ois aikaa olla nii se hengaa muitten kaa eikä oikeestaa ikinä mun kaa ja ollaan sentakii erottu noin 6 kertaa mut en haluu jättää sitä tai eroo sen kaa ja kun laitan sille sitä viestii nii se vastaa aina ok tai nice miten saan sen vastaa pidemmin tai ees olee mun kaa joskus? Muumilimppari
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
10.07.2020
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Kaikilla on hieman erilaisia tapoja viestitellä. Toiset tykkäävät chattailla pitempään tai kirjoittaa pitkiä viestejä kerralla - toiset ei välttämättä tykkää viestittelystä ollenkaan tai vastailevat lyhyesti, jolloin viestittely loppuu nopeasti tai viestittely on aktiivisemman osapuolen vastuulla - kuten sinun tapauksessasi. Tämä usein alkaa ärsyttämään aktiivisempaa osapuolta, koska se antaa vaikutelman, että toista ei kiinnosta yhteydenpito yhtä paljon. Nämä erilaiset viestittelytavat huomioon ottaen, en sinuna kuitenkaan olisi vielä huolissaan poikaystäväsi lyhyistä vastauksista.
Kerroit, että olette eronneet monta kertaa näistä samoista syistä. Paras tapa selvittää tilanne on keskustella poikaystäväsi kanssa. Kerro rohkeasti, miltä sinusta tuntuu, kun hän vastailee lyhyesti ja viettää aikaansa mielummin muiden kuin sinun kanssa. Voit ilmaista poikaystävällesi, että haluat hänen osoittavan kiinnostuksensa, että et joutuisi epäilemään sitä. Yrittäkää käydä keskustelu mahdollisimman hyvässä hengessä.
Suhteessa olisi parasta, että kiinnostusta osoitetaan molemmin puolin, mutta aina se ei toteudu niin. Siinä vaiheessa on hyvä miettiä, mikä riittää itselle ja mitä itse haluaa suhteelta.
Terveisin,
Piia