ylinopeus
03.03.2021
Mistä johtuu, että ylinopeuden ajamista ei pidetä yhtä pahana kuin rattijuoppoutta? Päissään ajamaan lähteviähän käräytetään soittamalla poliisille. Kovankin ylinopeuden ajaminen on niin yleistä, ettei mikään määrä poliiseja riittäisi pysäyttämään kaikkia. Eivätkö nopeusrajoitukset olekaan tarkoitettu noudatettaviksi?
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
05.03.2021
Hei ja kiitos mielenkiintoisesta kysymyksestäsi!
Nopeusrajoituksien tarkoitus on turvata tieliikennettä ja ne on tehty noudatettaviksi. Silti kuvaamaasi tapahtuu paljon ja luulen, että siihen vaikuttaa moni tekijä.
Liikenteessä pitäisi ottaa kaikki tekijät huomioon ja on tärkeää ajatella oman turvallisuuden lisäksi myös muita. Ylinopeuden ajajat ja myös muut, jotka ajaessaan vaarantavat sekä muiden, että oman turvallisuutensa, on hyvä ilmoittaa poliisille.
Yksi syy, miksi ylinopeuden ajamista ei pidetä niin pahana kuin rattijuoppoutta, voi olla se, että niin moni ajaa ylinopeutta itsekin. Jotkut saattavat myös ajatella, että ylinopeuden ajaminen ei ole yhtä vaarallista kuin rattijuoppous.
Toivotaan, että tiellä liikkujat ottavat kaikkien turvallisuuden huomioon. Nuortenelämä.fi-sivustolta voit halutessasi lukea lisää liikenteen pelisäännöistä.
Aurinkoista kevättä sulle!:)
Terveisin, Sini | Nuortenelämä.fi