Shots
11.05.2020
Jag o nå kompisar har sökt till en skola där de går en massa människor som vi börjar må psykiskt dåligt av...okey I mean vi vill alla gå dom utbildningarna men de andra som går där kommer göra de svårt för oss att gå där då vi behöver vodka shots för att ens kunna se dom tvärs över gatan. Vad ska man göra? Kan studiehandledaren där inte kasta ut dom för deras uppförande på skolområdet ( som de inte vet ) är inte så bra heller:(
Oroliga brudar från byyji

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.05.2020
Hej,
Jag förstår att det är besvärligt att dagligen tvingas se på människor som man inte tycker om, men det går inte att göra så mycket åt den saken heller. Alla människor har rätt att finnas - också de du inte tycker om. Hela livet kommer du antagligen på ett eller annat sätt att tvingas ha att göras med människor som irriterar dig och det bästa du kan göra är att lära dig hantera det så att du inte behöver ta det personligt.
Det är ju möjligt att dessa personer blir precis lika provocerade av er, och då tycker jag att ni skall försöka agera som mogna personer och försöka komma överens. Det betyder inte att man behöver älska eller ens tycka om alla - men t.ex. i arbetslivet kan man oftast inte heller välja sina kollegor utan behöver kunna samarbeta med alla.
Om personerna i största allmänhet bryter mot reglerna i skolan så kan du ta upp det med någon ur personalen så att de har en möjlighet att göra någonting åt saken.
Kram
Tessi