Kokiksi
24.11.2014
Hei.
Unelma-ammattini on ollut jo kauan kokki. Mutta haluaisin tietää missä kaikkialla on kouluja joissa voi opiskella kokiksi. Olisi kiva jos sanoisitte kouluja niin voisin katsella myös niitä. :) ja olisi myös kiva tietää mikä kouluista olisi paras. Jos sellaista edes on.. kokkaaja:)

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
27.11.2014
Hei!
Mukava kuulla, että olet löytänyt oman unelma-ammattisi. Kokiksi opiskeleminen on mahdollista monessakin eri koulussa, joten siksi laitan sinulle nyt aluksi linkin Opintopolku -sivustolle, josta voit etsintäruutuun ”kokki” kirjoittamalla, saada 159 vastausta. Samalta sivustolta näkyy myös selkeästi jokaisen koulun hakuajat ja kun klikkaan vastauksia, pääset myös katsomaan eri koulujen hakukriteerit, eli mistä voi saada pisteitä hakiessa kouluun ja tieto siitä minkälainen hakuprosessi on.
Näiden lisäksi on varmaan myös olemassa yksityisiä kokkikouluja, mutta ne ovat yleensä maksullisia.
Vaikea sanoa mikä koulu on paras. Ehkä voisit ajatella mikä olisi paras vaihtoehto sinulle. Eri koulutuksissa on varmaan erilaisia mahdollisuuksia erikoistua. Toiset ovat ehkä enemmän ravintolapainotteisia ja toiset keittiöpainotteisia. Lueskele vaikka aluksi läpi eri vaihtoehtoja ja huomaat ehkä, että jokin niistä on mielenkiintoisempi kuin toinen. Voit myös käydä oman koulusi opinto-ohjaajalla juttelemassa kiinnostuksestasi kokin ammattiin. Hän auttaa sinua varamsti mielellään.
Ystävällisin terveisin Jenny
Klikkaamalla tästä pääset Opintopolku -sivustolle