Masturbointi
22.06.2021
Haluaisin lopettaa masturboinnin mutta en oikein pysty siihen. Ajattelin että lukitsisin penikseni penislukolla ja heittäisin avaimet vaikka jokeen koska en halua enää masturboida. Onko tähän muita keinoja? 123

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
28.06.2021
Hei,
En tiedä, minkä takia pidät masturbointia ongelmana, joten en voi puhua sen puolesta, että se pitäisi lopettaa. Mutta useimmissa tapauksissa itsetyydytys on hyvä ja terveellinen tapa nauttia sekä oppia tuntemaan oma vartalo. Moni ihminen kokee häpeää masturboinnista, mutta sitä on useimmiten täysin turha hävetä – se on täysin normaalia ja jotain yksityistä, johon ei tarvitse toisen henkilön lupaa.
Penislukon käyttäminen ja avainten kadottaminen vaikuttaa sekä rajulta ja harkitsemattomalta. Joten neuvoisin, että et tee sitä. Sinulla tulee olla mahdollisuus koskettaa penistäsi – jos ei muuhun, niin ainaki pitäen huolen hygieniasta ja välttää tulehduksia, joita voi tulla, jos ei peseydy.
Suosittelen, että yrität itse miettiä, minkä vuoksi tunnet noin kuin tunnet. Mikä on syynä siihen, että et halua masturboida ja olisiko jotain toista keinoa, miten voisit käsitellä tilannetta?
Terveisin, Tessi