Masturbointi
09.09.2021
Vielä masturboinnin vähentämisestä. Välillä kesken töiden oon mennyt masturboimaan, siksi lääkäri käski vähentää sitä. Luin tuommoisesta penislukosta, auttaisikohan se, ainakin työpäivän ajaksi tai vaikka pidempään ? Asko

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
13.09.2021
Hei,
Sillä on tietty merkitys, mikä on syynä siihen, että tunnet tarvetta masturboida kesken päivän. Jos kyse on pakonomaisesta käytöksestä, joka toistuu usein tai jos se on ollut yksittäinen kerta, jolloin olet kiihottunut niin paljon, ettet ole pystynyt keskittymään.
Minkälaisia ajatuksia se herättää sinussa, kun lääkäri suositteli sinun yrittää vähentämään masturbointia? Ahdistaako se sinua vai uskotko, että se voisi onnistua ilman ongelmia?
Tällä oikeastaan kysyn oikeastaan sitä, onko masturbointi pakonoimaista käytöstä vai onko kyse seksuaalisesta kiihottuneisuudesta?
Penislukko tarkoittaisi, ettei sinun ole mahdollista tyydyttää itseäsi, kun lukko on päällä, mutta se ei luultavasti muuttaisi asiaa niin paljoa. Ajatuksena se olisi vähän sama, kun estäisi alkoholin juomisen teippaamalla suunsa – väliaikaisesti se estäisi sen, vaikka oikeasti syy ”sopimattomaan” käytökseen tulisi selvittää. Mahdollisesti penislukko voisi jopa pahentaa asiaa. Suurin osa niistä, jotka käyttävät penislukkoa ovat semmoisia, jotka nauttivat tai kokevat kiihottavaksi sen, etteivät saa koskettaa. Toisin sanoen kyse ei ole siitä, että itsetyydytystä yritettäisiin rajoittaa, koska sitä tekisi liian usein, vaan lukkoa käytetään sen vuoksi, että kiihotutaan siitä, kun ei voi tyydyttää itseään.
Mielestäni sinun tulisi puhua jonkun kanssa, esimerkiksi seksuaaliterapeutin tai psykologin, jotta saisit mahdollisuuden löytää uusia tapoja käsitellä kiihottumistasi/masturbointia.
Terveisin, Tessi