Porno
13.09.2021
Onko pornonäyttelijöillä mahdollisuus vaikuttaa millaisiin kohtauksiin he päätyvät? Voiko käydä niin, että he joutuvat tekemään jotakin mitä eivät haluaisi? Vai pitääkö heidän olla valmis mihin tahansa? Millä perusteella naiset valitaan rooleihin? Pitääkö olla välttämättä isot tissit?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
30.09.2021
Hei,
Pahoittelut, että jouduit odottamaan vastausta.
Ensinnäkin on mahdotonta selittää pornoalan kaikkien työntekijöiden työoloja, koska ala on tänä päivänä hyvin laaja ja sisältää kaiken yksityisten henkilöiden tekemistä videoista suuryritysten elokuviin. Ikävä kyllä monin paikoin pornoteollisuus on kaukana oikeudenmukaisuudesta ja ihmisiä (sekä naisia että miehiä) käytetään hyväksi ja pakotetaan tekemään asioita, joita he eivät halua tehdä. Mutta jos ei huomioida elokuvia, jotka on tuotettu laittomasti ja joihin liittyy ihmisten pakottaminen ja keskitytään mm. elokuviin, jotka tuotetaan oikeudenmukaisesti - tai kuten täällä Suomessa uskon, että suurin osa näyttelijöistä voi itse vaikuttaa siihen, minkälaisiin elokuviin osallistuvat.
Riippuen elokuvan tyypistä elokuvan rooleihin valitaan eri perusteluiden mukaan näyttelijät. Kaikilla elokuvissa esiintyvillä naisilla ei ole suuria rintoja, koska se ei ole sitä, mitä kaikki pornon kuluttajat haluavat nähdä. ”Indie-pornon” tuottamisen etuna on se, että näyttelijät eivät näytä samalta, joten meilkeinpä riippumatta siitä, mistä kukakin kiihottuu, löytyy jokaisen toiveiden mukainen elokuva, joka on oikeudenmukaisesti tuotettu.
Terveisin, Tessi