siemensyöksyn hallinta
03.09.2020
Pitääkö paikkansa, että pornonäyttelijöiden on osattava hallita siemensyökyn tulo niin hyvin, että se tulee juuri silloin kun ohjaaja haluaa? Olen käsittänyt, että muuten ei ole pääsyä tekemään pornofilmejä. Jos tuollainen taito on ylipäätään mahdollista oppia, se olisi aika mahtavaa. Kysyn tätä siksi, että tyttöystäväni mielestä minun olisi saatava siemensyöksy yhdynnässä hänen haluamallaan hetkellä. Se ei ole onnistunut. En pysty pidättelemään siemensyöksyä kuin muutaman sekunnin. Kun tunnen siemensyöksyn olevan tulossa, se tulee seuraavan kymmenen sekunnin aikana. En osaa kuvitellakaan, että niin lähellä laukeamisen hetkeä olevan tunteen voisi säilyttää esim. useita minuutteja. Ihmettelen kuinka pornossa siihen pystyvät. Mutta jos he pystyvät siihen, kai se on mahdollista muillekin. Olisi mukavaa, jos saisin tähän asiantuntijan vastauksen. Seksi olisi varmaan ihanaakin ihanampaa, jos siemensyöksyn tulon voisi hallita niin hyvin.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
11.09.2020
Hei,
Sinun ei kannata lainkaa verrata itseäsi ja suorituksiasi siihen, mitä pornofilmeissä näet. Kuten olet varmaan aiemminkin kuullut – pornovideot vastaavat harvoin sitä, mitä seksi todellisuudessa on. Niiden näyttelijät on palkattu sillä perusteella, että he näyttävät tietynlaisilta ja että kohtaus saadaan esitettyä tietyllä tavalla. Kohtaus kuvataa usein samanaikaisesti useasta eri kuvakulmasta, jotta se saadaan sitten leikattua kokonaisuudeksi. Kuten muissakin videoissa, voidaan yhtä ja samaa kohtausta kuvata usean päivän ajan – joten pitkältä näyttävä yhdyntä voikin olla sama tapahtuma eri kuvakulmista tai kokonaan eri otoksesta toiselta päivältä.
Ei ole myöskään epätavallista, että pornofilmien näyttelijät käyttävät anestesiavoidetta kyetäkseen kestämään pitempään (jotta eivät tule liian nopeasti ja/tai ettei se satu – hieman riippuen mitä kuvataan).
Joskus voi olla vaikutelma, että seksin tulisi aina kestää niin kauan kuin mahdollista ja että se olisi parempaa, mitä pidempää pystyy pidätellä, mutta seksinhän ei kuuluisi ollaa sääntöjen noudattamista – vaan sen tulisi olla mukavaa. Joskus voi tuntua kivalta pidätellä pitempää, mutta joskus on hauskempaa hoitaa hommat nopeasti. Vuonna 2016 tehdyn tutkimuksen mukaan yhdynnän keskimääräinen pituus oli enintään 5,4 minuuttia, joten muistutan – älä vertaa pornofilmeihin.
Tietenkin on mahdollista vaikuttaa omaan orgasmiin hidastamalla tahtia, kun orgasmi on lähellä. Kokemuksen kartuttua usein opitaan omasta kropasta enemmän ja silloin pystyy helpommin vaikuttamaan asiaan, mutta aina se ei ole niin yksinkertaista ja aivan kuten kerroit – tietyn rajan ylitettyä voi olla vaikeaa pidättää tulemista. Haasteena voi olla oppia, missä raja menee, jotta osaa hidastaa tahtia ennen tulemista.
Toinen asia, joka voi auttaa teitä tulemaan samaan aikaan on, että kerrotte toisillenne, kun olette lähellä orgasmia. Usein tytöille on vaikeampaa saada orgasmi seksin aikana, joten JOS näin on teidän tapauksessa, voisitte aluksi keskittyä enemmän tytön nautintoon – ja jos tyttöystäväsi voi kertoa sinulle, kun on lähellä orgasmia, voit siinä vaiheessa rentoutua täysin ja toivottavasti tulla samaan aikaan.
Kuten kaikessa muussakin, on kommunikointi tärkeää ja seksi on sellaista, missä opitaan ja tullaan paremmaksi koko ajan, jos vain halutaan. On vain jatkettava harjoittelua.
Terveisin, Tessi