turvonneet nännit
15.06.2021
Onko normaalia, että nännit/nännipihat on aina turvonneet, kun nänni ei ole ns supistunut esim kylmän vaikutuksesta? Joissakin vaiheessa kiertoa ne ovat aivan todella turvoksissa. Laskeeko turvotus ikinä iän myötä? Se saa mun rinnat näyttämään ällöttäviltä, kun ne nännit on niin turvonneet. Oon 18v. puffy nipples
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
21.06.2021
Moi nimimerkki puffy nipples!
Kiitos viestistäsi. Jokaisen rinnat ovat omanlaisensa ja ainutlaatuiset. On myös normaalia, että kuukautiskierron vaiheet vaikuttavat rintojen ja nännien kokoon ja muotoon. Rinnat muuttuvat ja muotoutuvat läpi elämän.
Väestöliiton Hyvä kysymys –palvelussa sanotaan nänneistä näin:
Nännipiha muodostuu erityyppisistä rauhasista ja sileästä lihaskudoksesta. Ihminen ei voi säädellä sileän lihaskudoksen toimintaa tahdonalaisesti, vaan se supistelee esimerkiksi veressä kiertävien hormonien vaikutuksesta. Jos on kylmä, nännipihan sileä lihaksisto yleensä supistuu ja nänni tulee paremmin esille. Tämän ilmiön tarkoitus on suojata rintarauhasia kylmältä. Sama ilmiö tapahtuu myös kiihottuessa, mutta eri syystä.”
Lue lisää rinnoista Hyvä kysymys –palvelussa
Koska kerrot nänniesi/nännipihojesi olevan jatkuvasti turvonneet, kannustan keskustelemaan asiasta terveydenhoitajan kanssa. Hän on terveydenhuollon ammattilainen ja osaa kertoa aiheesta tarkemmin ja tarvittaessa ohjata eteenpäin. Paikkakunnallasi toimii Omahoidon kautta chat, jossa voi keskustella hoitajan kanssa kahden kesken luottamuksellisesti. Löydät chatin ja muut keinot ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon esimerkiksi googlettamalla paikkakuntasi + terveyspalvelut.
Mukavaa kesää sinulle!
Aurinkoisin terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi