Penisstorlek preferens
21.07.2021
Hej decibelexperter! Jag undrade vad är din personliga preferens för penisstorlek? Jag vet att det finns mer i sex än bara storlek, men det är fortfarande intressant att veta :) Frodo

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
21.07.2021
Hej,
Jag brukar undvika att tala om mig själv här, eftersom sex och sexualitet är någonting som är väldigt individuellt. Men i detta fall tror jag att det finns många som tänker som jag. (givetvis också de som tänker annorlunda, men nu var det ju jag som blev tillfrågad.) Min personliga preferens för penisstorlek är att penisen sitter på en person som förstår att sex inte handlar om penisstorlek.
Att ha sex med en person som bara funderar på hur bra/dålig hens kropp ser ut är oftast inte speciellt lyckat, och samma sak gäller både de fall där personerna har för höga eller för låga tankar om sig själva. En liten penis betyder inte att sexet kommer att vara otillfredsttällande - och en stor penis betyder inte att sexet garanterat blir bra. Det handlar till absolut störst del om vilken kemi och kommunikation man har sinsemellan.
Det är ganska samma sak som att fråga människor om de tycker om stora eller små bröst. En del svarar garanterat att de föredrar stora - andra att de föredrar små - men jag tror att majoriteten faktiskt inte bryr sig om storleken eftersom det inte handlar om brösten utan om personen de sitter fast på.
Så mitt ärliga svar på din fråga är att det inte spelar så stor roll så länge personen känns rätt.
Kram,
Tessi