puuttuva orgasmi yhdynnässä
15.07.2020
Hei. Olen 25v nainen, ja olen yhdessä 18v miehen kanssa. Olemme olleet pari kuukautta yhdessä, ja harrastamme seksiä lähes päivittäin. Poikaystäväni on monesti sanonut olevansa lähes pää pilvissä, kun saa minulta niin ihanaa seksiä. Hänellä oli siitä tosi vähän aiempaa kokemusta. Se näkyy luonnollisesti siinä, että hän laukeaa varsin nopeasti. Häntä itseään se ei haittaa lainkaan. Minulla on tämän asian johdosta yksi seksin nautinnollisuutta rajoittava juttu, joka olisi hyvä pystyä ratkaisemaan. En nimittäin ehdi saada orgasmia yhdynnässä.
Tiedän aiempien kokemusteni perusteella, että pystyn saamaan orgasmin yhdynnässä. Se vaatii kuitenkin melko pitkäkestoisen yhtämittaisen yhdynnän. En ole koskaan tarkkaan kellosta katsonut kauanko siinä menee, mutta kyllä se tuollaisen 15 min vie. Poikaystäväni kanssa yhdynnän alku tuntuu juuri sellaiselta kuin pitääkin. Hän osaa käyttää penistään haluamallani tavalla. Hän ei kuitenkaan kestä kuin muutaman minuutin. Tuo aika ei ole juurikaan muuttunut suhteemme aikana aivan ensimmäisten kertojen jälkeen. Olemme puhuneet todella paljon seksistä (myös tästä asiasta), eikä puhuminen ole meille vaikeaa. Poikaystäväni haluaisi tietenkin antaa minulle orgasmin yhdynnässä, mutta epäilee kestävänsä koskaan riittävän pitkään. Saan toki orgasmeja nuolemalla. Ne tuntuvat hyvälle, mutta yhdynnässä saatava orgasmi olisi se nautinnon huippu. Se on joskus vienyt minut sellaisiin nautinnon pyörteisiin, että sitä on mahdoton kuvailla. Pakko myöntää, että jään paljosta paitsi, ellen pääse sitä kokemaan.
Olemme kokeilleet pitää taukoja suuseksissä, ennen kuin kumppanini laukeaa. Se on onnistunut hyvin. Hän ei ollut saanut suuseksiä ennen minua keneltäkään. Ensimmäisellä kerralla ehdin koskea kielellä penikseen vain muutaman kerran, kun hän laukesi suuhuni. Nyt hän kestää sitä jo kuin mies (leikkisästi sanottuna). Kun hän tuntee siemensyöksyn olevan lähellä, olen pitänyt taukoa. Se on ollut hänenkin mielestä hurjan kiihottavaa ja ihanaa. Sanoinkin hänelle, että jatkan mielelläni suuseksiä vaikka tunnin, jos hän malttaa pitää riittävän monta taukoa. Saahan hän lopuksi palkkiona entistä voimakkaamman orgasmin.
Olisiko olemassa jotakin keinoa, jolla yhdyntä voisi kestää pitempään? Tauot auttaisivat varmasti siinäkin, mutta minun orgasmini karkaisi entistä kauemmas. Tarvitsisin nimenomaan yhtäjaksoista peniksen liikettä sisälläni.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
17.07.2020
Hei,
Kuvailemasi ongelma on aika yleinen – erityisesti nuoremmille miehille. Se voi jossain määrin parantua ajan myötä, kun mies alkaa tuntemaan kroppansa paremmin, mutta suurelta osin kyse on kommunikoinnista ja halukkuudesta löytää ratkaisuja ja kokeilla uusia keinoja.
Huomioon ottaen sen, että harrastatte seksiä lähes päivittäin – uskon, ettei poikaystäväsi tarvitse niin paljon aikaa levätäkseen, joten yksi tapa voisi olla, että hän saisi orgasmin kerran ja jatkaisitte, kun hän on levännyt hetken. Esim. siten, että hän tulee ensin suuseksin aikana ja sitten lepäisi hetken ennen yhdyntää – toivottavasti siten hän pystyisi olla pitempään laukeamatta.
Voi myös kokeilla sitä, että hänen ensimmäisen laukeamisen jälkeen keskitytte sinuun ja sinun nautintoon niin, että olet lähellä orgasmia. Siten yhdynnän ei tarvitse myöskään kestää niin kauan ennen kuin tulet siinä.
Pitämällä taukoja yhdynnän aikana on se etu, että hän oppii tuntemaan, milloin on lähellä tulemista. Taukojen aikana ei myöskään ole tarkoitus keskeyttää kokonaan kaikkea – voi riittää, että vaihdatte asentoa tai että hän esim. tyydyttää sinua suulla samalla, kun hän yrittää rauhoittaa itseään.
Viimeisenä keinona on myös voiteita, joita voi levittää penikseen/terskaan. Ne vähentävät tuntoa ja siten hän pystyy pidättelemään tulemista pitempään, mutta haittapuolena niissä on, että hän ei saa samaa tunnetta, joten nautinto ei ole yhtä suuri - eikä itse ongelma ratkea siten.
Jatkakaa keskustelua ja puhumista asiasta toistenne kanssa. Uskon, että se on paras keino löytää ratkaisu. Ja osittain seksissähän on hauskaa se, että oppii tuntemaan toista paremmin koko ajan ja voi kokea uusia asioita yhdessä.
Tsemppiä!
Terveisin,
Tessi