herkkä siemensyöksy
02.02.2021
Tyttöystävän hyväileminen on minusta niin kiihottavaa, että olen saanut siemensyöksyn pari kertaa, ennen kuin minua on edes kosketettu peniksestä. Miksi laukean niin helposti? On ihanaa kosketella etenkin tytön peppua, mutta olisi varmaan vielä paljon parempaa edessäpäin, jos kestäisin sinne asti. Mikä neuvoksi?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
05.02.2021
Hei,
Kun on nuori ja seksi on niin jännittävää, on aika tavallista, että laukeaa herkästi. Ainakin jossain määrin tilanne helpottuu sitten, kun oppii tuntemaan oman kroppansa paremmin, koska silloin pystyy hallitsemaan laukeamista paremmin.
On hyvä asia, että seksi tuntuu ihanalta ja jännittävältä – ja juuri niin sen pitäisikin olla. Mitä voisit tehdä on, että masturboidessasi yrität tunnustella, miltä kropassasi tuntuu juuri ennen laukeamista. Jos opit tunnistamaan sen tunteen, pystyt hallitsemaan laukeamista myös tyttöystäväsi kanssa – koska tällöin tietäessäsi sen tunteen, kun huomaat orgasmin olevan lähellä, voit hieman vetäytyä ja pitää taukoa. Kun kiihottuminen laantuu hieman, voitte jatkaa.
Uskon, että ajan kanssa pystyt hallitsemaan siemensyöksyä pitämällä vain tauon silloin, kun tilanne muuttuu liian kiihkeäksi.
Terveisin, Tessi