Litiseekö pillu
15.11.2022
Onko totta, mitä yksi kaverini väitti? Se sanoi, että jos tyttö on oikein kiihottunut yhdynnän aikana, pillu suorastaan litisee. Ja että se kuulostaa ja tuntuu älyttömän hyvältä.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Tytön tai naisen ollessa kiihottunut, emätin kostuu. Tämä on täysin biologinen reaktio. Kun tyttö kiihottuu, verenkierto lisääntyy emättimen limakalvoissa. Limakalvot turpoavat ja kosteus alkaa erittyä. Bartholinin rauhaset sijaitsevat emättimen suuaukon ympärillä ja ne tuottavat tätä liukastetta, jonka tarkoituksena on mm. helpottaa ja mahdollistaa yhdyntä. Hormoneista naishormoni estrogeeni vastaa pitkälti emättimen kostumisesta.
Kuten jokainen nainen, on myös kostuminen ja sen määrä yksilöllistä. Myös eri elämänvaiheissa sama nainen voi kostua eri tavoin; joskus enemmän, joskus vähemmän. Joskus emätin voi erittää nesteitä paljonkin ja tästä voi yhdynnässä tai muissa seksuaalisissa toiminnoissa kuulua myös erinäisiä ääniä. Tämä on normaalia.
Terv. Stinke