Sairas mieli
19.09.2018
Hei!
Minusta tuntuu, että mieleni on aivan sairas. Päähäni on ruvennut tulemaan todella sairaita mielikuvia, vaikka yritän estää niiden pääsyä. Tämä on todella häiritsevää ja vaikuttaa opiskeluihini. En pysty välillä keskittymään, kun mieleeni tulee sairaita ajatuksia; liittyen seksuaalisuuteen.
Olen muuten aivan tervejärkinen ja normaali eikä minulla ole ikinä ollut ongelmia mielenterveyteni kanssa. Myös perhe ja sukuni on terve.
Tämä asia suoraan sanottuna ärsyttää minua. Mikä ihme minuun on mennyt?! Hyi.
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
24.09.2018
Hei!
Kiitos sinulle viestistäsi. Kerroit, että mieltäsi häiritsee seksuaaliset ajatukset. Seksuaalisuus on vahva ja luonnollinen osa meitä ja meillä kaikilla on seksuaalisia ajatuksia ja haluja, siis ihan kaikilla. Seksuaalisuus kuuluu kaikille ja se on täysin luonnollista. Se mitä ajattelemme tai fantasioimme, ei välttämättä tarkoita sitä, että haluaisit tehdä niitä asioita oikeasti kenenkään kanssa. Mieleen voi tulla vaikka minkälaisia ajatuksia, eikä niitä kannata pelätä. Olet nuori aikuinen nainen, sinun seksuaalisuutesi on heräämässä. Välillä ajatukset voivat olla "outoja", koska et välttämättä ole kokenut sellaista aikaisemmin,mutta ne ovat vain ajatuksia jotka tulevat ja menevät, älä turhaan pelkää tai kiellä niitä. Itseensä on hyvä tutustua, että oppii tuntemaan itsensä ja kehonsa, itseään saa ja pitää kosketella että oppii tuntemaan omat mieltymyksensä. Itseään tulee rakastaa, että joskus voi olla suhteessa ja ottaa vastaan rakkautta ja antaa sitä. Jos et rakasta itseäsi on vaikea rakastaa toista ihmistä. Tutustu itseesi rauhassa, nauti elämästä, olet ainutlaatuinen nainen!
Kaikkea hyvää sulle! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele