trapped
05.05.2020
En tunne että poikaystäväni on se oikea minulle. Olemme pitäneet taukoa viime vuonna jonkun kuukauden ehdotin ystävyyttä mutta hän alkoi olemaan ilkeä minua kohtaan. Minulla ei ole muita ystäviä ja tuntuu niin yksinäiselle kun erosin joten palasin yhteen. Haaveilen olla sinkku, en tykkää kun hän puhuu kihloista ja lapsista tulevaisuudessa koska en halua näitä asioita hänen kanssaan. Tunnen että teen väärin häntä kohtaan ja oloni surulliseksi. Kun erosimme hän painosti minua kokoajan takaisin hänen kanssa yhteen. Juoruili kaikkea minusta tuttaville. Meillä on myös paljon hyviä hetkiä. Vapaus
Pirjo Nylund

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo /SLUTAT Vastaa
07.05.2020
Hei,
kiitos kysymyksestä.
Olet miettinyt paljon jatkatko suhdetta poikaystävääsi jonka kanssa olet pitänyt taukoa. Et tiedä onko hän oikea sinulle ja hän on muuttunut  ilkeämmäksi sinua kohtaan.
Haaveilet olevasi sinkku, mutta podet yksinäisyyttä. Siksi palasit yhteen poikaystäväsi kanssa. Hän myös painosti sinua palamaan yhteen ja haluaa kanssasi kihloihin.
Mielestäni sinun pitää uskoa tunteisiisi ja lopettaa suhde  jos se ei tee sinua onnelliseksi. Toisen painostuksen takia ei kannata jatkaa suhdetta jossa olet onneton.
Eron alussa kaikki tuntevat epävarmuutta, surua ja yksinäisyyttä. Se on täysin luonnollista. Keskity siihen mikä saa sinut iloiseksi, yritä löytää uusia ystäviä.
Muistoissasi voit säilyttää ne hyvät hetket. Sinun pitää punnita riittävätkö ne ?
Kuuntele omia tuntemuksia, usko siihen että elämä muuttuu paremmaksi ja saat vielä kokea iloa ja löydät muita tärkeitä ihmisiä elämääsi.
Hyvää kevättä Sinulle !
Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja, nuorisotyöntekijä