yllättävä siemensyöksy
27.01.2021
Yllätyin kovasti, kun olin saanut siemensyöksyn päivänokosten aikaan. En ollut voinut kuvitellakaan tuollaista etukäteen. Että koin märän unen päivällä varttitunnin unessaolon aikana. Osaatteko selittää sen? Voiko yöllinen siemensyöksy tulla päivälläkin?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
02.02.2021
Hei,
Kuvailemasi tilanne ei ole erityisen yleistä, mutta ei myöskään millään tavalla epänormaalia. Kuten olet varmasti kuullut, yöllisillä siemensyöksyillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä unta olet nähnyt. Niin voi käydä, jos uneksit jostain seksuaalisesta – mutta myös uneksit sitten mistä vain. Toisin sanoen, unen sisältö ei aiheuta siemensyöksyä, vaan keho harjoittaa itseään ja testaa järjestelmää jopa nukkuessasi. On myös hyvin tavallista, että alkaa seisomaan nukkuessa, eikä se riipu siitä, mitä unta näet. Sen vuoksi ”märkä uni” on melko harhaanjohtava käsite.
Kuulostaa siis täysin normaalilta.
Terveisin, Tessi