erilaiset mieltymykset
15.10.2021
On pieni ongelma, että haluamme poikaystävän kanssa niin erilaista seksiä. Minulle hellyys ja hyväilyt ovat tärkeintä. Poikaystävä haluaisi nopeasti yhdyntään. Minulla kestää pitkään kiihottua niin paljon, että pimppi olisi valmis ottamaan peniksen sisään. Kostun hitaasti, eikä pimppi meinaa avautua. Auttaisi, jos poikaystävä hyväilisi pitkään joka puolelta kehoa ja nauttisi siitä. Kun olen oikein kunnolla kiihottunut, on yhdyntä minustakin oikein kivaa. Mitä voisimme tehdä? Olenko liian hidas kiihottumaan? Pitäisikö olla heti valmis yhdyntään?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
28.10.2021
Hei,
Ei ole ollenkaan epätavallista, että teillä on erilaiset seksuaaliset tarpeet ja halut kumppanisi kanssa. Kun on kyse seksistä ja seksuaalisuudesta on aina hyvä muistaa se, että ei ole olemassa mitään ”oikeata” tai ”väärää” – vaan vain erilaista.
Kyse ei ole siitä, että kiihottuisit ”liian hitaasti” tai että poikaystäväsi kiihottuisi ”liian nopeasti”, vaan teidän tulisi yksinkertaisesti löytää tapa, johon olisitte molemmat tyytyväisiä. Yleensä puhuminen ja omista toiveista kertominen auttaa. Useimmissa parisuhteissa halutaan, että kumppani olisi tyytyväinen seksielämään, jonka vuoksi pyritään löytämään keinot, jotta se toimisi.
Toisin sanoen, on teidän molempien vastuulla kertoa toisillenne sekä kuunnella toisianne. Sellaiseen seksiin ei koskaan pitäisi joutua osalliseksi, joka ei tunnu hyvältä. Joten jos tiedät, että tarvitset enemmän aikaa kiihottuaksesi, poikaystäväsi tulisi ottaa se huomioon. Kerro poikaystävällesi, millaista esileikkiä toivot ja mitä tarvitset, että olet valmis yhdyntään. Valitettavasti moni nuori henkilö luulee, että seksi tarkoittaa automaattisesti samaa asiaa kuin yhdyntä – joten poikaystäväsi ei ole ehkä vielä tietoinen, että seksi on paljon muutakin kuin vain aktia.
Teillä on molemmilla oikeus nauttia seksistä, mutta aloittakaa keskustelemalla siitä. Joskus voi auttaa, jos siitä tehään jonkinlaista ”leikkiä”. Esimerksiksi voisitte keksiä lähettää viestit toisillenne niin, että toinen jatkaa viestiä: ”Pidän siitä kun...” tai ”Seuraavalla kerralla, kun harrastamme seksiä toivoisin, että...”. Se voisi olla helppo keino aloittaa keskustelu, jos aiheesta on muuten vaikeaa puhua avoimesti.
Terveisin, Tessi