Kysymyksiä seksistä
27.05.2022
Miten penis on kaikkein helpointa viedä pyllyyn? Mitä pyllyssä tapahtuu sen jälkeen, kun penis on viety sinne? Voiko naiselta tulla pyllypieruja anaaliseksin aikana? Tunteeko ja kestääkö aikuisen miehen penis voimakkaampaa nautintoa seksissä kuin nuoren pojan, jolla ei ole kokemusta paljon?
francesca profil

Seksuaalineuvojaharjoittelija Francesca Vastaa
02.06.2022
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Anaaliseksiä harrastettaessa on tärkeää, että kiihottumiseen on varattu tarpeeksi aikaa. Ensiksi voi kokeilla työntää yhden sormen liukuvoiteen avulla peräaukkoon, jonka jälkeen voi lisäillä sormia, jos se tuntuu hyvältä. Hidas eteneminen sekä liukuvoiteen käyttö on siis todella tärkeää, jotta sulkijalihas ehtii rentoutua. Eri asentoja kannattaa myös kokeilla, sillä esimerkiksi kylkimakuulla, jalat koukussa -asento saattaa olla alussa helpoin vastaanottavalle osapuolelle peräsuolen anatomian vuoksi. On hyvin tyypillistä, että anaaliseksin aikana ilmaa liikkuu suolistossa ja tästä saattaa tulla ilmavaivoja.
Peräaukko on erogeeninen alue eli sen hermotus on samantyyppinen kuin sukuelinten. Kun penis on työntynyt peräaukkoon, penistä voi varovasti liikutella, jos se tuntuu molemmista hyvältä. Myös muita kehon osia voi hyväillä samaan aikaan. On kuitenkin muistettava, että kaikki eivät anaaliseksistä tykkää eli luottamus ja kommunikointi on tärkeää uuden kokeilussa.
Viimeiseen kysymykseesi en pysty tarkasti vastaamaan, sillä nautinto ja erektio riippuvat paljon jokaisen yksilöllisistä tekijöistä kuten mm. mieltymyksistä, fantasioista, stressistä, päihteiden käytöstä, ja mahdollisista sairauksista. Mainitsemasi kokemus voi kuitenkin vaikuttaa asiaan siten että kun on tutustunut omaan kehoonsa ja tietää hieman, kuinka se toimii seksissä, voi myös siemensyöksyä olla helpompi hallita.
Mukavaa kesää!
Yt, Francesca