Miten puhua fantasioista?
18.04.2021
Minun fantasiani on olla lukittuna penislukkoon, mutta en osaa ottaa asiaa esille tyttöystäväni kanssa. Pelkään että hän säikähtää aihetta. Miten tästä voisi puhua hänen kanssaan? Tomi

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
22.04.2021
Hei,
Ymmärrän, että aihetta on vaikea ottaa esiin kumppanisi kanssa. Paljon riippuu siitä, kuinka avoimesti puhutte seksistä yleensä.
Yksi tapa ottaa asia esiin voisi olla esim. että katsotte yhdessä seksileluja netistä. Silloin voitte yhdessä miettiä, mitä niistä voisi olla kiinnostava kokeilla. Voit kysyä hänen fantasioistaan ja kertoa omistasi.
Jos mielestäsi on liian iso askel ehdottaa suoraan penislukkoa, voisit vaikka aloittaa keskustelun kertomalla, että mielestäsi olisi kiihottavaa, jos tyttöystäväsi olis se, joka päättäisi, miten käytät penistäsi ja milloin saisit koskettaa itseäsi.
Jotkut fantasioimat asiat voivat olla aika arkaluonteisia ottaa esille - vaikka olisikin hyvä suhde – koska olet todella haavoittuvainen avatessasi niitä. Yritä ottaa asia esiin siten, ettet säikäytä toista tai saa häntä kokemaan, että hänen pitäisi tehdä jotain, mikä tuntuu vieraalta – vaan ennemmin niin, että se on sinun fantasiasi ja olisit utelias kokeilemaan sitä jossain vaiheessa.
Terveisin, Tessi