Moi
31.05.2022
Moi. Minä ja minun poikaystävä ollaan oltu yli vuoden yhdessä ja on sujunut hyvin. Mutta hän oli kavereittensa kanssa strippiklubilla viettääs yhden kaverin syntymäpäivää. Johka poikaystäväni ei halunnut alun perin mennä. Hän ei ollut kysynyt multa lupaa mennä sinne mutta, kaverinsa joilla on parisuhde oli kysynyt tyttöystäviltään saanko mennä. He olivat vastannut että käy. Mullekin olisi käyny. Synttärisankarilla ei ole tyttöystävää, niin kaverit oli maksanut 50€ stripin hänelle yllättäkseen. Mun poikaystävä oli sitten kans halunnu maksaa 50€ 10minuuttia, kun halusi testaa, ja oli vähän juonut alkoholia. Hän kerto tästä vasta yli viikon myöhemmin ja oli pahoillaan, että ei ollu edes kysynyt ja kertonut aikasemmin vaikka nähtiin muutama tunti sen jälkeen. Hän lupasi että ei mene enään ikinä sinne ja pyysi anteeksi. En mä mitenkään suuttunut hänelle. Mutta onko tämä teidän mielestä ok?
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
03.06.2022
Moikka ja kiitos kysymyksestä!
Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että poikaystävääsi on mahdollisesti pelottanut kertoa sinulle strippiklubille menosta ja myös sen jälkee siellä käymisestä. Hän on pelännyt sinun suhtautuvan asiaan huonommin kuin miten lopulta suhtauduit. Siihen on vaikuttanut varmaankin se, että strippiklubilla käyminen on poikaystävällesi epätyypillistä ja hän ei olisi itse edes halunnut mennä, mutta hän ei ole voinut sanoa kavereilleen ei. On hyvin luonnollinen ”itsesuojelukeino” jättää kertomatta asioita, mistä pelkää tulevan konflikteja – vaikkakin samalla se voi loukata toista vielä enemmän. Hienoa, että poikaystäväsi kuitenkin kertoi jälkeenpäin asiasta sinulle rehellisesti ja pyysi anteeksi. Kerroit, että olisit antanut luvan jo etukäteen ja jälkeenpäinkään et suuttunut, kun poikaystäväsi kertoi strippiklubilla käynnistä. Se osoittaa, että teillä on hyvä luottamus suhteessa ja tämän tapauksen jälkeen poikaystäväsi tietää, että voi jatkossa avoimesti kertoa sinulle vastaavista asioista, eikä hänen tarvii pelkää, että suutut.
Ymmärrän, että sinua mietityttää, onko poikaystäväsi toiminta ok. Se riippuu paljon siitä, miten sinä itse reagoit. Asia voi jäädä vaivaamaan sinua ja se voi vaatia keskustelua teidän välillä vielä jatkossakin. Suhteessanne ollut vahva luottamus on mahdollisesti saanut pienen särön, mutta se särö on korjattavissa – se vaatii kuitenkin molempien halua ja panostusta korjata tämä särö. Toisaalta, jos asia on sinulle ihan ok ja voit jatkaa suhdetta miettimättä asiaa sen enempää, ei siihen myöskään väkisin kannata palata. Poikaystäväsi varmasti katuu tekoaan ja on osoittanut sen pyytämällä anteeksi.
Mukavaa alkanutta kesää!
Terveisin, Piia