Oon huolissani
24.09.2018
Moi!Oon 14 vuotias tyttö mulla on ollu kolmet menkat ja mua huolestuttaa sekiun on nyt kuluu 17 päivää viime melkoista ja mulla alko neljännet onko normaalii! Rqgw
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
27.09.2018
Moi Rqgw!
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että sinulla on ollut kolmet menkat ja nyt  menkkasi alkoivat uudestaan 17-päivän päästä. Normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää ja sekin voi heitellä kuukausittain.
Sinä olet vasta 14-vuotias ja kuukautiset ovat hiljattain alkaneet. Kun kuukautiset alkavat niiden tasaantumiseen  menee yleensä 1-2 -vuotta, joten sinulla ei ole mitään hätää, kyllä ne tasaantuvat ajan myötä. Voi olla, että menee parikin kuukautta eikä kuukautisia tule, mutta sekään ei alussa ole epätavallista. On hyvä pitää päiväkirjaa menkoista ( sinä luultavasti pidätkin, hienoa!), niin tiedät missä mennään.
Tsemppiä opiskeluun ja kaikkeen muuhunkin elämääsi, kiitos että löysit meidät! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele