peniksen koko
04.08.2020
Moikka. Minua mietityttää penikseni koko. Se on 18 cm pitkä ja mielestäni keskivertoa paksumpikin. Ja luultavasti kasvaa vielä. Voiko se tietää minulle vaikeuksia seksissä? Haluaisin löytää tyttöystävän ja päästä jo kokeilemaan seksiä. Entä jos penikseni on liian iso tytölle, jonka paikat eivät ole vielä löystyneet tai venyneet? Olisi kamalaa, jos tyttöön sattuisi siksi, että penikseni on liian iso. Minulla on ikää 15.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
18.08.2020
Hei,
On hyvin vaikeaa sanoa kasvaako peniksesi vielä, koska murrosiän kehitys voi näyttäytyä eri tavoin eri ihmisillä.
On totta, että suuseksiä voi olla vaikeampaa toteuttaa suuremmalla peniksellä, mutta se ei tarkoita, että se olisi mahdotonta – vaan yksinkertaisesti sitä voi harjoitella.
Jos pelkäät, että seksi satuttaa tyttöä, suosittelen etenemään hyvin hitaasti, jotta hän oppii rentoutumaan. Seksi on lähes aina ensimmäisellä kerralla kivuliasta, jos on hermostunut ja jännittynyt (ja se ei ole tahallista – joten vaikka tyttö yrittäisi olla rentona, ei hän välttämättä pysty hallitsemaan emättimensä lihaksia). Tutki hänen vartaloaan sekä emätintään ensin sormilla välttäen nopeita ja kovia liikkeitä. Kun molemmat koette itsenne valmiiksi, voit yrittää mennä hänen sisäänsä. Liukuvoidetta kannattaa käyttää, jotta se sujuu helpommin. Ja vaikka ensimmäisellä kerralla ei onnistuisi täydellisesti, ei se ole katastrofi – sitä voi yrittää sitten uudelleen.
On hyvä, että ymmärrät itse että sinulla on vastuu, mutta mielestäni sinun ei tarvitse olla siitä niin huolissaan. Muista, että emätin on hyvin joustava ja naiset jopa synnyttävät lapsia alateitse, joten kudokset kyllä venyvät, kun vain on rentoutunut ja luottavainen.
Terveisin,
Tessi