Pissaaminen yhdynnän aikana
19.05.2020
Hei. Olen 17 vuotias tyttö ja harrastin seksiä poikaystäväni kanssa. Kun sain orgasmin (squirt) pissasin samalla. Onko se normaalia? Olen squirtannut paljon ennen eikä näin ole koskaan ennen tapahtunut. Vastatkaa nopeasti!! Stina

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
22.05.2020
Hei,
Kerroit, että olet saanut orgasmin myös aiemmin, joten olettaisin sinun tuntevan eron siinä, miltä squirttaaminen ja miltä pissaaminen tuntuu. Toisin sanoen, tässä tapauksessa en usko näillä asioilla on tekemistä keskenään.
Ei ole ollenkaan epätavallista, että pissahädän tunne tulee seksin aikana, koska sekä kudosten turvotessa ja itse yhdyntä voivat aiheuttaa painetta virtsarakkoon ja virtsateihin. Lihasten supistuminen orgasmin aikana voi myös vaikeuttaa virtsarakon lihasten hallintaa.
Mitä voit itse tehdä asialle on, että käyt pissalla juuri ennen seksiä, jotta tiedät virtsarakon olevan tyhjä. Oletko muissa yhteyksissä huomannut, että sinulla olisi ongelmia pidättämisen kanssa? JOS olet huomannut pidätysvaikeuksi muutenkin (esim. hyppiessä, yskiessä tai niistäessä) TAI jos sitä alkaa tapahtumaan useammin, tällöin asia kannattaisi ottaa puheeksi lääkärin kanssa. Siinä ei ole mitään hävettävää ja apua saa, kun sitä vain uskaltaa pyytää.
Mutta jos sinulla ei ole koskaan aiemmin ollut pidätysvaikeuksia missään muussa yhteydessä, ei sinun tarvitse mielestäni miettiä asiaa sen enempää. Orgasmit voivat olla voimakkaita ja tällöin lihasten supistuminen vaikuttaa koko alapäähän kuvailemallasi tavalla – ilman, että jokin olisi ”vialla”.
Tarvittaessa voit varata ajan ennaltaehkäisevään neuvontaan tai terkeyskeskuslääkärille.
Terveisin,
Tessi