Terska paljaana
21.08.2022
Esinahka menee aina yön aikana itsestään terskan taakse ja ennen sain sen aamulla aina pysymään takaisin terskan päällä, ennen kuin puen. Mutta nykyään kun yritän vetää esinahan terskan päälle se itsestään alkaa valumaan takaisin taakse ja terska jää paljaaksi. Esinahka kyllä peittää hyvin terskan kun vedän sen siihen päälle, mutta se liukuu sitten hitaasti takaisin taakse lähes aina. Paljas terska tuntuu boksereissa aralta. Mitä asialle voisi tehdä? Onko esinahka jotenkin löystynyt?
Olen kokeillut myös vetään esinahan terkan päälle ja laittaa kireät bokserit, jossa penis ei pääse heilumaan. Niissä esinahka on välillä pysynyt terskan päällä. Mutta mietin sitäkin että onko hyvä käyttää aina tosi kireitä boksereita joissa vehkeet on ns puristuksissa? Jätkä24
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
25.08.2022
Moikka Jätkä24 ja kiitos kysymyksestäsi.
Jokaisen esinahka on yksilöllinen, joillain esinahka peittää koko terskan, toisilla osan ja joillain terska on täysin paljaana.
Kuitenkin Sexpon asiantuntijoiden mukaan tavallinen syy esinahan jäämiseen terskan taakse on terskan kuivuminen. Kuivuminen aiheuttaa sen, ettei esinahka pääse liukumaan takaisin terskan päälle ja jää paljaaksi, jolloin hankaaminen aiheuttaa arkuutta. Tavallisia syitä terskan kuivumiseen on mm. liian vahvojen pesuaineiden käyttö ja liian vähäinen kosteutus. Voit lukea Sexpon ammattilaisen vastauksen samankaltaiseen kysymykseen täältä.
Sukuelinten pesuun ei siis tarvita vahvoja saippuoita, puhdas vesi riittää. Jos haluat, voit käyttää veden lisäksi ph-neutraalia pesuainetta. Apteekista saat lisätietoa intiimialueille tarkoitetuista pesuaineista. Voit koittaa myös kosteuttaa terskaa esimerkiksi perusvoiteella tai iholle tarkoitetulla öljyllä. Hajusteettomat tuotteet ovat parhaita intiimialueilla käytettäväksi. Jos koitat kosteutusta, muista pestä rasva/öljy säännöllisesti ja levittää niitä vain pesun jälkeen, ettei terskan limakalvo ärry tai tulehdu.
Boksereita valitessa kannattaa kiinnittää huomiota mukavuuden lisäksi boksereiden materiaaliin. Kannattaa valita boksereiden materiaaliksi jokin luonnonmateriaali, kuten puuvilla tai bambu. Luonnonmateriaaleista valmistetut alusvaatteet hengittävät paremmin sekä ovat mukavammat päällä, kuin tekokuiduista valmistetut.
Jos nämä vinkit eivät auta tai terska ärtyy entisestään, kannattaa olla yhteydessä oman kaupunkisi terveydenhuoltoon. Terveydenhuollon ammattilaiset osaavat antaa lisävinkkejä ja ohjeistavat, jos tilanteesi vaatii käyntiä lääkärissä.
Mukavaa viikon jatkoa!
Terveisin
Ronja