huonot hermot riesana
03.08.2022
Kärsin siitä, että minulla on niin huonot hermot. Aina vastoinkäymisten kohdatessa alan hirveästi noitua ja raivota. Hermoni ovat lähes aina niin kireällä, että oikein hirvittää. Ihan kuin ne olisivat ihan loppuun kuluneet. Onko tällaiselle ongelmalle mitään tehtävissä? Minun lisäksi tästä joutuu kärsimään moni muukin.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
04.08.2022
Hei,
Huonot hermot voivat johtua monesta eri syystä. On hyvä, että olet huomannut itse jo asian ja haluat apua siihen. Olisi hyvä selvittää, mistä hermojesi kiristyminen johtuu. Ovatko elämäntapasi hyvät eli syötkö, nukutko ja liikutko tarpeeksi? Onko sinulla liian kiireinen aikataulu? Onko elämässäsi tapahtunut lähiaikoina jotain, minkä vuoksi et kestä enempää vastoinkäymisiä – edes pieniä semmoisia? Usein oman arjen muuttamisella voi jo parantaa hermoja. Lepo on yksi parhaimmista ja tärkeimmistä avuista. Muista siis järjestää aikaa levolle.
Jos et koe levon olevan avuksi, voisi olla hyvä keskustella asiasta terveydenalan ammattilaisen kanssa ja etsiä syitä sekä hoitokeinoja tähän asiaan.
Terveisin, Piia