ahdistaa
03.11.2018
Hei
Olemme hyväilleet toisiamme käsin poikaystäväni kanssa, ja mietin onko siitä mahdollista tulla raskaaksi. Googletin asiaa ja sain tietää että mahdollisuudet ovat pienet. Hyväilyä ei ole tapahtunut siemensyöksyn jälkeen. Viimeksi hyväilimme toisiamme elokuun alussa,joten siitä on jo aikaa. Stressasin kun sain tietää että raskauden mahdollisuus on olemassa. Kuukautiseni ovat tosi epäsäännölliset ja ne olivat jo myöhässä ennen hyväilyä. Sitten kuukautiset tulivat ja olivat normaalit ja huokaisin helpotuksesta. Nyt minulla on ollut jo jonkin aikaa menkkamaista kipua alavatsassa ja kuukautisia ei näy. Tiedän että raskaus on hyvin epätodennäköinen,ja muita oireita ei ole ilmennyt missään vaiheessa ja tässä tilanteessa raskaus olisi edennyt niin pitkälle että oireet olisi varmaan huomannut,mutta jotenkin stressaan raskaudesta silti ja googlettelen jatkuvasti oireita. Raskaustestiä en ole tehnyt. Miten saisin raskauden pelon pois mielestäni ja mistä mainitsemani menkkamainen kipu voi johtua ? stressaaja
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
06.11.2018
Hei "stressaaja"!
Kyselit raskaaksi tulon mahdollisuudesta. Pelkästä hyväilemisestä EI voi tulla raskaaksi. Joten lopeta googlettelu ja jatka elämääsi, sulla ei ole mitään huolta. Netti on pullollaan tietoa monesta asiasta ja kaikki tieto ei välttämättä ole edes ihan totta. Olet vielä nuori ja on täysin normaalia, että kuukautiset ovat epäsäännölliset. Pelkästään stressi voi aiheuttaa kuukautisten poisjäämisen ja sekoittaa kuukautisrytmiä. Kuukautisten alkamisesta menee yleensä parikin vuotta ennenkuin ne tasaantuvat normaaliin n. 26-33 päivän kiertoon. Aikuisiälläkin voi kuukautiset välillä heitellä ja esim.stressin tai rajun laihduttamisen takia.  Menkkamainen kipu voi johtua juurikin menkoista tai sitten siitä että jännität ja stressaat raskauden mahdollisuutta. Nauti hyvillä mielen elämästäsi ja pitäkää hauskaa poikaystäväsi kanssa! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele