anaaliyhdyntään valmistautuminen
15.09.2021
Olemme suunnitelleet tyttöystäväni kanssa kokeilevamme anaaliyhdyntää piakkoin. Onko peräaukon sulkijalihas aina ennen jokaista seksikertaa lämmiteltävä ja rentoutettava yhtä pitkän kaavan mukaan? Tarkoitan, että alkaako se tottua ja mukautua anaaliseksiin, kun sitä harrastetaan useammin? Tyttöystävän pyllyreiän hyväily on kyllä niin kiihottavaa, että teen sitä mielelläni vaikka kuinka pitkään ennen jokaista pyllypanoa.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
22.09.2021
Hei,
Hyvä, jos olette keskustelleet aiheesta etukäteen – tiedätte siis molemmat, että haluatte kokeilla anaaliseksiä. Anaaliseksin kanssa on otettava huomioon hieman eri asioita kuin vaginaalisen seksin kanssa, joten se on hyvä, jos niitä on miettinyt.
Lyhyt vastaus kysymykseesi on KYLLÄ. Ryhtyessä anaaliseksiin on lämmiteltävä hitaasti ja se koskee lähinnä sisempiä sulkijalihaksia, koska niiden toimintaa ei pysty itse hallita ollenkaan ja helposti satuttaa toista, jos yrittää väkisin tunkeutua sisään. Peräsuolessa on siis ulommat ja sisemmät sulkijalihakset. Ulommat, itse peräaukko, toimii osittain tahdonalaisesti. Sillä tarkoitetaan, että keskittymällä niitä voi puristaa yhteen ja sitten rentouttaa. On hyvä aina käyttää paljon liukuvoidetta ja aloittaa hitaasti esimerkiksi sormilla.
Sisempi sulkijalihas, joka on noin 10cm peräaukosta sisään, ei toimi tahdonalaisesti. Se avautuu refleksinä, kun jotain painetaan sitä vasten. Joten anaaliseksissä tulee aina toimia hitaasti ja kun sisäinen sulkijalihas tavoitetaan, on pysyttävä paikoillaan noin 20sekuntia. Sinä aikana lihas avautuu ja voi mennä syvemmälle. Tunkeutumalla sisään odottamatta sen avautumista on erittäin tuskallista ja sillä voi olla hyvin vaivalloisia seurauksia – varsinkin, jos se toistetaan. Anaaliseksin ei tulisi sattua – jos se sattuu, on tehnyt jotain väärin.
Toinen asia, mitä on hyvä miettiä on se, että anaaliseksi ei todellisuudessa ole semmoista kuin pornofilmeissä näkee, koska aukko on hyvin herkkä. Anaaliseksiä harrastaessa tulee siis sen osapuolten välillä olla täysi luottamus toisiinsa sekä toisiaan tulee kuunnella ja huomioida.
Näitä ohjeita noudattamalla ja molempien ollessa halukkaita kokeilemaan sitä – ei ole mitään syytä, miksi se ei voisi olla, kuinka hyvää tahansa.
Tsemppiä!
Terveisin, Tessi