Apua!
18.11.2013
Moi! Olen jo 15viikkoa luullut että olen raskaana, koska alussa minulla oli kaikki oireet mm. Pahoinvointi, päänsärky, rinnat TODELLA arat, kävin tunnin sisällä varmaan 2-4x vessassa, mutta tuli kyllä kuukautiset.:(
Tehtiin citymarketin rfsu raskaustesti ja näytti negaa 4 kertaa... Minulla on niiin vahva tuntemus siitä että olen raskaana! :o
Sitten kun en uskonut citymarketin testejä niin mentiin lääkärin pissatestiin. SeKIN näytti negaa... Nyt myöhemmin minulla on ollut kauheaa päänsärkyä, mielialat heittelee lattiasta kattoon, hengästyn siitä kun etsin vaatteita kaapista..
Ja SITTEN VIELÄ: tunnen alamahallani sellaisen puikulan muotoisen kovan möhkäleen.. Se on häpyluusta muutaman sentin napaan päin.. Ja ihan kuin välillä tuntuisi pieniä potkuja/muljahteluja.!
Ois kiva saada nyt vähän tietoa.. Ja jos olisin raskaana niin olisin n. Rv15 ...
Ja mahakin näyttää navan alapuolelta pyöreältä ja navan alta häpyluuhun sellanen pallo myös.! :)
Hämmästynyt.

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
20.11.2013
Hei!
Sinä ET OLE raskaana! Jos sinulla on ollut kuukautiset, olet tehnyt raskaustestin useamman kerran (negatiivinen) ja sen lisäksi käynyt lääkärissä, voit kyllä olla levollisin mielin - et ole raskaana.
Pahoinvointi ja päänsärky ovat tavallisia oireita ja voivat johtua lähes mistä tahansa, ne voivat olla tavallisen syysflunssan tai mahataudin oireita, tai sitten ne voivat liittyä kuukautisiin tai vaikkapa rankkaan koulupäivään. Rintojen arkuus on täysin tavallinen murrosiän oire, se on vain merkki siitä, että rintasi kehittyvät ja kasvavat. Myös mielialan heittelyt ovat yleisiä murrosiässä, voi melkeinpä sanoa, että ne kuuluvat murrosikään. Vessassa käynti voi johtua vaikkapa vain siitä, että olit juonut harvinaisen paljon lyhyen ajan sisään...
Kuullostaa siltä, että liität kaikki "normaalista poikkeavat" oireet raskauteen - miksi? Onko raskauden mahdollisuus edes ajankohtainen? Oletko harrastanut seksiä? Oletko ollut yhdynnässä ja onko kumppanisi lauennut sisääsi? Raskaaksi tulemisesta on liikkeellä jos minkälaisia uskomuksia, mutta juuri nämä ennalta mainitut asiat ovat kyllä oleellisia raskauden kannalta. Lue lisää raskaaksi tulemisesta täältä!
Muljahtelut alavatsassasi voivat olla ilmavaivoja tai suolesi voivat liikkua hieman - se on täysin normaalia. Tyttöjen muodot muuttuvat murrosiässä ja silloin alavatsaan myös muodostuu pieni kumpu, joka on rasvakerros, joka suojaa kohtua kolhuilta ym. Kaikilla naisilla on tällainen, toisilla se on näkyvämpi ja toisilla lähes huomaamaton. Jos kuitenkin tunnet vatsassasi "kovan möhkäleen" ja se huolettaa sinua, voit käydä näyttämässä vatsasi kouluterveydenhoitajalle. Hän osaa paremmin sanoa, mistä voisi olla kyse, sillä me emme voi nähdä tai tutkia sinua. Tuskin sinulla kuitenkaan on syytä huoleen!
Mukavaa (ja huoletonta) syksyä!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott