Hmh
02.01.2015
Olen syönyt pillereitä melkein vuoden. Vaihdoin yaz pillereistä zoelyihin vihaisuuden takia. Toinen laatta menossa uusia pillereitä. en ole unohtanut yhtäkään pilleriä, mutta minua pelottaa että olen raskaana. Kahdet viimeisimmät menkat ovat olleet lähinnä ruskeaa vuotoa, mutta kouluni terveydenhoitaja sanoi että tämä on normaalia. En missään nimessä haluaisi olla raskaana, ja niin kuin sanoin, ehkäisyä on käytetty. Neuvoja? Huolestunut

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
07.01.2015
Hei!
Hyvä kun olet käynyt terveydenhoitajan luona juttelemassa asiasta. Meille on tullut paljon vastaavanlaisia kysymyksiä ja useampaan niistä terveydenhoitaja -asiantuntijamme on vastannut niin että ehkäisypillerit saattavat aiheuttaa juuri tuollaista kuvailemaasi vuotoa -se voi johtua esim. siitä, että olet vaihtanut pillereitä ja saattaa tasottua ajan myötä. Jos sinua kuitenkin huolettaa raskaus, voit hyvin ostaa esim. apteekista raskaustestin. Se antaa melko luoettavan tuloksen ja saat huolen pois mielesi päältä. Testin tekeminen jännittää tietenkin vähän, mutta sen tekemällä saat vastauksen huoleesi. Terveydenhoitaja on ammattilainen, joten hän on melko varmasti oikeassa siinä, että ruskea vuoto on normaalia jos hän niin on sanonut. Käy ihmeessä vielä uudestaan terveydenhoitajasi luona jos sinulle jäi vielä kysymyksiä mieleen edelliskerran jälkeen, hän auttaa mielellään.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny