Parilla ongelmaa
09.01.2015
Hei! Olen 17v poika, ollut tytön kanssa yhdessä 2 vuotta. Meillä on ongelmana muutamia asioita. Suoraan sanottuna se, että laukean liian
hitaasti tai en tule lainkaan. Erektio tulee helposti ja pysyy, mutta jostain syystä laukeaminen on vaikeaa, vaikka edetään hitaasti ja kaikkialta hyväillen. Se on saanut molemmat turhautuneiksi. Ongelma on etenkin yhdynnässä ja itsetyydytyksessäkin, mutta vähemmän suihinotossa. Tytön mielestä peniksessäni on tiukka esinahka. Kiihottuminen menee monesti siihen saakka, että penis sykähtelee ja tuntuu selvää supistelua, mutta peniksen päästä ei tule mitään ulos paitsi on hiukan kostea. Joskus harvoin laukeaminen tulee kuin tuleekin pitkän hyväilyn ja suuseksin jälkeen,
silloin siis myös sperma tulee selvästi ja voimakkaasti. Suuseksissä ongelmana on kuitenkin tytön herkkä yökkäysrefleksi. Poika

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Terveydenhoitaja Jenni Vastaa
12.01.2015
Hei!
Olen lähettänyt kysymyksesi asiantuntijallemme, joten se on tulossa!
Terkuin, nuorisotiedottaja Jenny
Hei!
Seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvät vaivat ovat valitettavan tavallisia ja monissa parisuhteissa puhumattomuus voi muodostua suurimmaksi ongelmaksi. Teidän kohdalla vaikuttaa kuitenkin siltä, että te olette avoimesti puhuneet tyttöystävän kanssa ongelmasta ja miettineet syitä vaivaan sekä hakeneet suuseksistä ja itsetyydytyksestä/ hyväilystä helpotusta ongelmaan, ja se on erittäin hyvä.
Viivästyneellä tai estyneellä siemensyöksyllä tarkoitetaan pysyvää tai toistuvaa vaikeutta saavuttaa siemensyöksy ja orgasmi huolimatta siitä, että seksuaalinen stimulaatio on riittävän voimakas. Viivästynyt tai estynyt siemensyöksy voi johtua monista eri syistä. Sinun olisi hyvä käydä urologin tutkimuksissa siltä varalta, että ongelmaan löytyisi syy, joka voitaisiin hoitaa.
Terv. terveydenhoitaja Jenni