Voinko olla raskaana?
29.04.2018
Hei.
Minä ja poikaystäväni olemme alkaneet tyydyttämään käsillä toisiamme. Tällä tyydytyksellä tarkoitan, että esim. poikaystäväni on aluksi runkannut itseään ja sitten koskenut minua, joskus ihan "sormettanutkin" eli laittanut sormen emättimeen. Poikaystäväni ei ole ikinä saanut ennen orgasmia, mutta olenkin pääasiassa huolissani näistä "touhutipoista" Mitä jos yksi touhutippa onkin joutunut sisääni ja voisin olla raskaana?
Olemme maaliskuun alkupuolesta saakka tehneet tätä. Maaliskuun loppupuolella minule tuli mieleen, että onkohan mahdollista tästä tulla raskaaksi, jonka jälkeen aina tähän päivään asti olen ollut hysteerisen tarkka sekä minun että jätkäni käsien pesusta ennen mitään
koskemista minuun.
Yritimme myös pariin otteeseen yhdyntää maaliskuun lopulla ja pari kertaa olemme kokeilleet yhdyntää myös huhtikuun aikana. Emme päässeet millään kertaa sisälle kuin korkeintaan viitisen senttiä. Kaikkien yhdyntöjen yritysten aikana olemme käyttäneet kondomia, jonka olemme todenneet aina ehjäksi täyttämällä sen vedellä. Lisäksi poika ei ole ikinä edes tullut näissä yhdyntöjen yrityksissä.
Koko maaliskuun stressasin todella paljon koeviikosta ja loppukuukauden vielä mahdollisuudesta raskauteen. Kuvittelin itseleni kaiken maailman raskauden oireita ja monet yöunet jäivät väiin.
Menkat tulivat päivää aikaisemmin kuin Clue-sovellus näyttää (11.4-15.4 oli menkat), mutta usein menkkani alkavatkin juuri päivää aikaisemmin kuin sovellus alunperin näyttää. Menkat olivat kuitenkin huomattavasti niukemmat kuin yleensä, ihan alussa oli rusehtavaa vuotoa, kaksi seuraavaa päivää täysin punaista verta ja vika päivä rusehtavan punaista. Yleensä ensimmäisenä päivänä on vatsani todella kipeä ja menkat ovat runsaat kolme ensimmäistä päivää, sekä kestävät yhteensa seitsemän päivää. Nyt kuitenkin menkkani kestivät vain viisi päivää ja viimeinenkin päivä oli vain tiputtelua. Myös vuotoni oli niukempaa ja vatsakipua kesti vain viitisen tuntia.
No, menkat eivät rauhoittaneet mieltäni vaan päinvastoin, tulin entistä hermostuneemmaksi. Tein ensimmäisen raskaustestin viikon päästä kuukautisten loppumisesta ja toisen testin kolme päivää ensimäistä testiä myöhemmin. Molemmat näyttivät nopeasti ja todella selkeästi negatiivista, eli ei tullut mitään "haamuviivoja" ja väri oli kirkkaan punainen.
Mitään muita kipuja minulla ei ole ollut, paitsi välillä minulla sattuu pienen aikaa vasemmalta alavatsassa. Minua myös pierettää enemmän mitä normaalisti, mutta en tiedä mistä voi johtua. Kipu tuntuu pääasiassa paikoillaan ollessa. Kipua on jatkunut nyt puolitoista viikkoa. Mitään perinteisiä raskausoireita kuten väsymystä, rintojen/nännien arkuutta tai outoja ruokahaluja ei ole ollut.
Nyt siis kysymykseni onkin, etä voinko nyt olla raskaana? Onko se yhtään mahdollista? Myös outoon vasemmanpuoleiseen alavatsakipuun etsin syytä!
(Anteeksi tästä pitkästä viestistä, mutta tuntuu hyvltä purkaa pelkojani muillekin kuin pelkälle poikaystävälle.Jatkossa myös meinaan käyttää e-pilereitä, jotta voisin olla stressaamatta näin paljoa.) stressaantunut tyttönen
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
03.05.2018
Hei ”stressaantunut tyttönen”!
Ei haittaa ollenkaan, että viestisi on pitkä. Omia huolia ja pelkoja onkin hyvä saada välillä purettua. Kerrot, että olette poikaystävänne kanssa alkaneet tyydyttää toisianne käsillä. Poikaystäväsi on esimerkiksi runkannut aluksi itseään, jonka jälkeen sormettanut sinua. Pelkäät, että ”touhutippoja” on joutunut emättimeesi ja voisit olla raskaana. Sormissa olleen siemennesteen välityksellä mahdollisuus raskaaksi tulemiseen on kuitenkin pieni (periaatteessa se on kuitenkin mahdollista, vaikkakin epätavallista). Siittiöt pysyvät käsissä vain hetken ajan toimintakykyisinä. Voit lukea tarkempia tietoja aiheesta Väestöliiton nuorten sivuilta: www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/raskaus/. Kerroit, että olette yrittäneet yhdyntää joitakin kertoja. Yhdynnän sujuvoittamiseksi ja nautinnon lisäämiseksi voitte halutessanne käyttää liukuvoidetta, jota saa apteekista ja ihan tavallisista ruokakaupoista.
Myös menkkasi huolettavat sinua. Ne ovat nyt olleet niukemmat kuin aiemmin ja kestäneet lyhyemmän aikaa. Vatsakipusikin kestivät lyhyemmän aikaa kuin tavallisesti. Ikäisilläsi menkkojen epäsäännöllisyys ei ole mitenkään epätavallista ja on ihan normaalia, että vuotojen kesto ja vuodon määrä hieman vaihtelevat. Myös stressi on hyvinkin voinut vaikuttaa menkkoihisi. Raskauden alettua menkat jäävät pois, joten menkkojesi perusteella vaikuttaa siltä, että et ole raskaana. Joskus raskauden aikana voi kuitenkin esiintyä menkkojen kaltaista vuotoa. Väestöliiton nuorten sivuilta löytyy kuukautisista kattavasti tietoa, joten voit lukea halutessasi lisää sieltä: www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/tyton-keho/kuukautiset/.
Kerrot myös, että olet tehnyt useita raskaustestejä, jotka ovat olleet negatiivisia. Kertomiesi tietojen perusteella et ole raskaana. Kerroit, että aiot alkaa käyttää e-pillereitä, joka onkin hyvä vaihtoehto. E-pillerit ovat luotettava raskauden ehkäisymenetelmä. Kondomi on kuitenkin ainut ehkäisyväline, joka suojaa ei-toivotun raskauden lisäksi seksitaudeilta. Jos olette varmoja, ettei kummallakaan teistä ole seksitautia, voitte jättää halutessanne kondomin pois aloitettuasi e-pillerit.
On vaikea sanoa varmuudella, mistä ilmavaivasi johtuvat. Se on tuskin mitään vaarallista ja voi johtua esimerkiksi menkoista. Myös alavatsakivut voivat olla ihan tavallisia menkkakipuja. Jos kipu kuitenkin jatkuu, sinun kannattaa hakeutua terveydenhuollon ammattilaisen vastaanotolle, jotta syy kipuihin selviää ja saat tilanteeseesi sopivat apukeinot. Voit siis jutella asiasta esimerkiksi koulusi terveydenhoitajan kanssa.
Ihania hetkiä sinulle ja poikaystävällesi! :)
Terveisin, Riina –Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.