Yhdyntätahdin kiihtyminen
05.12.2022
Olen seurannut kuinka pornovideoilla yhdyntätahti kiihtyy aina vähän ennen loppua. Tiedättekö miksi niin on? Onko tämä tyypillistä myös oikeassa elämässä tapahtuvassa naisen ja miehen välisessä yhdynnässä? Olen myös miettinyt, voiko se sattua naisen pimppiin? Vai voiko nainen suorastaan haluta sitä, ja saada siitä lisää nautintoa? Jotenki minusta tuntuu, että tämä tapahtuisi miehen tahdosta ja ehdoilla.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
12.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ihmisten yhdyntätahdit riippuvat pitkälti ihmisistä, yhdyntätilanteesta, tunnelmasta, iästä ja niin edelleen. Yhdyntätahti voi siis vaihdella yhdenkin ihmisen kohdalla rajusti; jokainen seksikerta ja fiilis voi olla erilainen. Ei kuitenkaan ole tavatonta, että juuri ennen orgasmin tuloa miehet alkavat huomaamattaan kiihdyttää työntöjen tahtia. Näin osa miehistä saattaa tehdä myös masturboidessaan. Osa naisista pitää siitä kovasti ja kokee sen kiihottavana sekä nautintoa tuottavana, kun taas osalle se (yhdyntätahdin kiihtyminen/nopea tempo) saattaa tuoda esim. kuvaamaasi kipua. Kipua voi vähentää tai ehkäistä käyttämällä aina yhdynnöissä liukuvoidetta.
Kaikki eivät pidä nopeatempoisesta seksistä, jossa yhdyntätahti kiihtyy. Yhdyntätahdin ei siis kaikkien kohdalla tarvitse kiihtyä, jotta voi saada nautintoa ja saavuttaa orgasmin. Tärkeintä on pitää huolta siitä, että kaikki sängyssä tapahtuva tuntuu molemmista mukavalta. Mikäli toinen osapuoli ei pidä nopeasta yhdynnästä, on hyvä löytää jokin toinen tapa saada ja tuottaa nautintoa.
Porno on näyteltyä ja usein pornossa seksi näytetään hyvin erilaisena kuin mitä se luonnollisesti on. On myös totta, että yhä suurin osa pornosta on tuotettu miesten näkökulmasta ja heitä ajatellen. On siis hyvä ja tärkeää muistaa, että porno ei ole yhtäkuin seksi. Porno on viihdettä, jota tuotetaan kiihokkeeksi; oikeassa seksissä tärkeintä on, että molemmilla on hyvä olla.
Terv. Stinke