Erektio
28.01.2019
Hei! Olen 23 nuori mies, jolla on ajoittain vaikeuksia pitää seisokki yllä.. Nykyisen tyttöystävän kanssa oli aluksi vaikeuksia mutta ne menivät lhi useaksi kuukaudeksi mutta tulivat nyt osittain takaisin. Olen yrittänyt miettiä mistä tämä johtuu, siitäkö että olen epävarma ja pelkään että seisokki lopahtaa juuri kun olen laittanut sisään. Nykyisen tyttöystävän kanssa seksi on sujunut paremmin kuin ikinä joten en ymmärrä mistä tämä johtuu, tyttöystäväni on tietoinen tästä kaikesta ja on ymmärtäväinen asian suhteen. Osaisitteko siis neuvoa mistä on kyse tai mistä saisin apua asiaan? joku..
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
12.02.2019
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että sinulla on ajoittain hankaluuksia pitää seisokkia yllä. On täysin normaalia, että parisuhteen alussa seksin harrastaminen on hyvin yleistä kun kaikki on uutta ja jännittävää ja vasta tutustutaan toiseen. Suhteen syventyessä mukaan tulee erilaisia tunteita ja saatat miettiä, että minne suhde etenee, epävarmuuden tunteitakin voi ilmetä. Epävarmuuden tunteiden vallitessa voi erektio lopahtaa ainakin hetkellisesti, kun saat varmuuden takaisin eikä sinun tarvitse epäröidä mitään varmuus tulee takaisin. Stressi ja epävarmuus ovat myrkkyä erektiolle, jos olet kokenut lopahtamisen aikaisemmin voi pelko sen uusiutumisesta aiheuttaa sen taas. Sanoit, että naisesi on tästä tietoinen, on hienoa että teillä on puheyhteys ja yhteinen halu seksin harrastamiselle. Seksin ei koskaan pidä olla mikään suoritus, vaan seksi on mukavaa "aikuisten leikkiä", tapa rentoutua ja pitää yhdessä hauskaa. Seksi on parisuhteen "liima" mikä syventää teidän suhdetta. Uskon, että lopahtaminen on ohimenevä ilmiö. Seksi välillä kiinnostaa todella paljon  ja välillä taas vähemmän, eikä siinä sen kummempaa. Ottakaa rennosti ja nauttikaa toisistanne!  :)
Yt; seksologi Hannele