Ihastus
21.11.2015
Hei, haluaisin tietää voisiko poika olla minuun kiinnostunut. Olen itse ollut ihastunut häneen jo 1,5 vuotta (meilkein koko ylä-asteen ajan) hän tietää, että pidän hänestä, mutta en ole varma tunteeko hän samoin minua kohtaan. Seitsemännen luokan alussa ystäväni kysyi häneltä tykkääkö hän minusta ,mutta kyseinen poika vastasi vain ,että "en mä sillee mut..." ja siihen se jäi.
Nykyään vielä kahdeksannella luokalla hän kyllä vilkuilee minua usein jopa toisesta päästä ruokalaa. Usein nähdessään minut hän ikäänkuin pelästyy ja rupeaa heti vehtaamaan oudosti,hän koskettelee hiuksiaan ja vilkuilee usein. Aina kun katson häntä hän kääntää äkkiä katseen pois. Onko se siis mahdollista, että poika ei ole ollut kiinnostunut vielä seiskalla, mutta kiinnostus on kuitenkin kasvanut kahdeksannella? Tyttö
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
27.11.2015
Moikka ja kiitos viestistäsi.
Ihastuminen on hieno tunne. Samalla tavalla kuin sinä vilkuilet miten hän reagoi ja pohdit tykkääkö hän sinusta, niin poika varmaan miettii samoja asioita. Voi siis hyvinkin olla, että poika on sinuun ihastunut. Hän ei ehkä sitä vielä seitsemännellä luokalla uskaltanut sanoa tai tilanne oli hänelle outo, kun kaverisi kysyi tykkääkö hän sinusta.
Ihastuessa menee myös "pää pyörälle". Samalla, kun on ihastunut, niin voi tuntea myös epävarmuutta. Sinun olisi varmasti paras lähestyä poikaa henkilökohtaisesti. Ihastuksen kanssa voi jutella ihan tavallisia asioita, vaikka musiikista tai leffoista. Voit tietysti myös lähettää viestiä kännykällä tai netin kautta. Yleensä parhaan vaikutuksen tekee se, että itse rohkaistuu ja tekee aloitteen. Ja kannattaa pitää mielessä, että liian hyökkäävä lähestyminen voi pelästyttää kenet tahansa. Moikkaile vaikka ensin kadulla ja koulussa, juttele arkisista asioista. Myöhemmin voi ottaa sitten puheeksi ihastumisen.
Uskalla olla oma itsesi, ja toimia siten mikä sinusta tuntuu parhaalta. Ole iloinen, hymyileväinen, katso ohastustasi silmiin. ystävllisyyteen ja iloisuuteen vastataan varmasti samalla tavalla.
Seurustelusta löytyy seuraavilta nettisivuilta lisää luettavaa:
MLL, NuortenNetti: http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/
Nuortenelämä.fi: http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/ihmissuhteet-ja-seurustelu
Tsemppiä.
Terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.