ihmiskehon toiminta
27.03.2018
Moi. Onko terveydenhoitoalan työntekijöillä alalle saadun koulutuksen takia muita paremmat mahdollisuudet kokea keskimääräistä parempaa seksiä? Tarkoitan tällä, että eikö heillä jo nuorena ole parhaat tiedot millä tavalla ihmiskeho toimii. Hakeutuukohan sille alalle ihmisiä, jotka ovat tavallista kiinnostuneempia seksistä? Eikö yleinen mielikuva ole, että nuoret sairaanhoitajat viettävät hyvin aktiivista seksielämää?

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
03.04.2018
Hei
Enpä usko että koulutuksella on merkitystä tässä asiassa. Enkä usko liioin että alan työntekijät tekisivät työtään kiinnostuksesta seksiin.
Seksiä ja seksuaalisuutta käsitellään koulutuksissa itse asiassa hyvin vähän ja ohimennen. Pelkkä anatomian tuntemus ei takaa hyvää ja onnellista seksiä.
On myytti ja seksimedian tuote että nuoret sairaanhoitajat haluaisivat seksiä enemmän kuin muut. Hoitoalan työ on hyvin kaukana seksikkyydestä todellisuudessa. Se on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti.
Hoidetaan vaikeasti sairaita ihmisiä. Terveydenhoitajat hoitavat terveyttä ja ennaltaehkäisevät sairautta.
Seksuaalineuvojaksi tai terapeutiksi opiskelleet tietävät enemmän seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista ja ongelmien ratkaisemisesta. On kuitenkin hyvin eri asia neuvoa ja opastaa toisia työkseen kuin hoitaa omia mahdollisia ongelmiaan.
Terkuin Kristiina