Kertoisinko vai olisinko vain hiljaa?
12.01.2016
Kysymykseni koskee parisuhdetta.Olen ihastunut poikaan jonka kanssa olen jo muutama vuosi sitten seurustellut.Haluaisin kertoa hänellä,mutta oudoksuukohan hän sitä. Pyydän siis apua kertoisinko hänelle tunteistani? Miten kertoisin sen hänelle ylipäätänsä? Exsänsä unelmoija

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
18.01.2016
Hei Exänsä unelmoija!
Tähän asiaan en voi sinulle 100 % varmaa vastausta antaa mutta sen voin kertoa, että jos et kerro hänelle tunteistasi, hän ei niistä todennäköisesti saa tietää ollenkaan ja silloinhan tilanne on patti -jatkuu samanlaisena kuin se on nyt. En myöskään tiedä, miksi suhteenne päättyi tai muuta histriaa mutta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että on kuitenkin hyvä kertoa hänelle asiasta, ottaa pieni riski, ja katsoa miten hän reagoi asiaan!?! Jos hyvin käy, hänellä on jälleen samankaltaisia tunteita sinua kohtaan kuin sinulla taas on häntä kohtaan? Jos huonosti käy, niin olet ainakin yrittänyt, eikä tarvitse jäädä pohtimaan mitä jos olisin kertonut -tyyppisiä ajatuksia. Kovin huonosti ei siis voi käydä.
Miten sitten kertoisit sen hänelle? Sinä varmaan tunnet häntä jo jonkin verran ennestään koska olette joskus seurustelleet ja tiedät siksi mistä hän tykkää. Voisitko esimerkiksi ehdottaa tapaamista ja käydä kahvilla hänen kanssaan jossain sellaisessa paikassa mistä molemmat tykkäätte? Koita varovasti aloittaa sanomalla, miksi oikeastaan pyysit hänet juttelemaan. Ehkä on parempi, ettet vaadi häntä vastaamaan asiaan mitään heti, vaan pyydät häntä kuuntelemaan ja miettimään jos voisitte yrittää uudelleen.Voi olla, ettei hän osannut odottaa tätä tietoa ja menee vähän ymmälleen...silloin voi olla hyvä antaa hänelle hetki aikaa.
Jos hänellä ei olekaan samanlaisia tunteita, uskoisin hänen silti olevan imarreltu siitä, että pidät hänestä ja ihannoivan sinun rohkeuttasi ottaa asia puheeksi. Ajattelepas itse jos joku kertoisi sinulle tykkäävänsä sinusta; eikö se olisi aika hieno asia, vaikket välttämättä tuntisi samoin?! Ja ajattele jos hän onkin ajatellut samoin mutta ei ole saanut sitä sanottua ja nyt teillä avautuisi uusi tilaisuus koska sinä uskalsit yrittää? Sehän olisi ihanaa!
Jos haluat flirttailuvinkkejä matkalle mukaan, lue meidän tietosivumme aiheesta tästä.
Onnea matkaan!
Terveisin, nuorisotiedottaja Jenny