Masentunut
12.11.2016
Hei! Olen ollut nyt rakastunut erittäin hyvään kaveriini puolivuotta, ja olen kokenut paljon surua asiian liittyen. Tämä kaverini sai tietää kesällä tunteistani mutta ei vastannut niihin vaan sanoi haluavansa olla vain kaveri. Samoihin aikoihin hänellä oli jotakin säötöä toisen ystäväni kanssa.
Joka tapauksessa, vietimme silti erittäin paljon aikaa yhdessä toistemme luona ja muutenkin pitäen hauskaa. Kaikki taisi lähteä alamäkeen siinä vaiheessa kun eräänä iltana päädyimme sitten samaan sänkyyn yhdessä. Kyseinen poika on huumeidenkäyttäjä ja oli tuollakin hetkellä niiden vaikutuksen alaisena. Minulle oli koko ajan selvää että kyse oli hänen puoleltaan yhden illan juttu, 'ja se särki juuri sydäneni. Hän kuitenkin tiesi tasan tarkkaan vahvoista tunteistani.
Pian tapahtuman jälkeen sain tietää että hänellä oli jälleen kerran juttua jonkun uuden tytön kanssa. Se oli viimeinen tikki ja hetken mielijohteesta kävin puhkomassa tämän pojan autosta takarenkaat. Kaduin asiaa heti aamulla ja pyysin parin päivän kuluttua anteeksi, sekä myös korvasin rahallisesti kahden takarenkaan hinnan. Tämä poika päätti silti olla antamatta minulle anteeksi. Tapahtumasta on nyt noin kaksi kuukautta enkä siltikään pääse siitä yli. Tunteeni ovat erittäin vahvoja vieläkin ja toivoisin vain saavani edes kaverini takaisin, mutta pelkään että näin ei tule käymään.
Olen masentunut, en saa öisin unta kun mietin asiaa ja sitä että koska hän voisi antaa minulle anteeksi vai antaako koskaan. Lisäksi kaikki hyvät yhteiset muistomme pyörivät päässäni koko ajan ja se vain vahvistaa ikävääni.
Olen epätoivoinen. Mitä tässä pitäisi enään tehdä? Selina345
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
22.11.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Joskus nämä kaverisuhteet ovat mutkikkaita ja aiheuttavat monenlaisia sydänsuruja. Suhteessanne on kirjoittamasi mukaan ollut monta mutkaa. On hyvä asia, että olet kantanut vastuun teoistasi, kun pyysit anteeksi renkaiden viiltelyä ja korvasit ne kuten asiaan kuuluu. Ehkäpä tämä sinun kaverisi ei pysty käsittelemään asioita kuten asiat ovat. Mutta se on hänen murheensa johonka sinä ett voi mitenkään vaikuttaa. On hienoa että pidät huoli itsestäsi ja haet apua kun huomaat että sitä tarvitset. Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä esim. nuoriso-asema Klaaraan jossa pääsisit ammattilaisen kanssa keskustelemaan muun muassa tuosta unettomuudestasi. Nuorisoasema Klaaran palvelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia 13–24 vuotiaille. On myös tärkeätä että voisit keskustella tilanteestasi lähipiirisi kanssa esim. vanhempiesi, tai jonkun läheisen ystävän kanssa.
Netissä on paljon erilaisia palveluita tarjolla esim. TOIVO - Kriisistä selviytymisen oma-apuohjelma nuorille – löytyy Nuorten mielenterveystalo.fi sivustolta.
Nuorisotiedottaja TiinaP / reimari.info
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.