eka kerta
29.12.2014
Moi! Mä ja mun vuotta vanhempi poikaystävä ollaa molemmat neitsyitä vielä. Hän on sormittanut mua ja itse olen runkannut häntä ja ottanut suihin.ollaa puhuttu avoimesti yhdynnästä ja ehkäisystä. En syö pillereitä joten käyttäisimme kondomia. Kerran jo hän laittoi kondomin mutta siinä vaiheessa tunnelma latistui. Hänen peniksensä ei ollut enää tarpeeksi kovana yhdynnän onnistumiseen ja muutenkin tuntuu että kondomin laittaminen latistaa tunnelman. Onko teillä neuvoja? tyttö

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
30.12.2014
Hei!
Kondomi on ainoa ehkäisyväline, joka estää tehokkaasti sekä raskauden että sukupuolitaudit. Kerrot, että pystytte puhumaan seksistä ja olette tutustuneet toistenne kehoon niin että olette valmiita etenemään yhdyntään asti. On tärkeää, että se tuntuu molemmista hyvältä asialta ja että voitte olla rentoja toistenne seurassa. Jos kumpikaan ei ole harrastanut seksiä aikaisemmin, ei kummallakaan pitäisi olla sukupuolitauteja. Te itse tiedätte sen parhaiten ja asiasta on hyvä olla 100 % varma, eli jos epäilyttää niin on syytä käydä testeissä. Kondomi on helpompi asettaa paikoilleen kun sitä harjoittelee vaikkapa itsetyydytyksessä -laittaminen sujuu sitten helpommin kun sille on varsinainen tarve. Erilaiset maku- ja värikondomit saattavat auttaa pitämään tunnelman yllä. On kuitenkin olemassa muitakin ehkäisymenetelmiä kuin kondomi, jotka sopivat hyvin pysyvään parisuhteeseen, ja niistä kannattaa käydä juttelemassa esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kanssa. Myös oman kotikunnan terveyskeskuksessa voi käydä jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Monet ehkäisymenetelmät vaativat lääkärin kirjoittaman reseptin, jotta niitä voi ostaa apteekista.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
P.S. Käy myös lukemassa tietosivumme ekasta kerrasta niin saat paljon hyviä vinkkejä!