Fantasioissa ääneen puhuminen
23.06.2015
Moikka!
Onko normaalia, että itsetyydyttäessään pojat puhuvat ääneen sitä mitä haluavat kuulla fantasian kohteeltaan? Esim. haluaa kuulla, että opettaja eli fantasian kohde sanoo, että tule sisään ja kosketa mun vaginaa jne. kaikkia sanontoja ja sanoja, joita liittyy seksiin ja jotka kiihottavat. Onko tässä vaaraa, että voi tulla mielipuoleksi tai elää vähän niin kuin kaksoiselämää, että yöllä puhuu rumia mielikuvituksessa ja muuten sitten elää normaalia elämää. Sitä en haluaisi tapahtuvan.
Mitä ovat myös yleisimmät fantasiat? Onko tehty mitään tutkimustuloksia? Miksi opettajat/vanhemmat naiset kiihottaa poikia monesti?
Kiitos kysymys

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
25.06.2015
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Ei syytä huoleen. Tapoja fantasioida on monenlaisia, niin masturboidessa kuin yhdynnänkin aikana. Fantasioissa voidaan joko kuvitella asioita tai puhua ääneen, kuten viestissäsi mainitset. Vaikka fantasioit, se ei tarkoita, että eläisit kaksoiselämää tai että olisit mielipuoli. Ei edes siinä tapauksessa, että fantasioidessa puhuisit ääneen. Eri toiminnat tekevät fantasioista enemmän toden tuntuisia, kuten esimerkiksi pukeutuminen eri asusteisiin tai muun oheismateriaalin käyttäminen. Fantasioidessa on aina muistettava, että toista ei voi väkisin pakottaa omaa fantasiaansa toteuttamaan. Jokaisella on oikeus seksuaalisuuden saralla määritellä mihin itse on valmis. Tosin itsetyydytyksen yhteydessä fantasioidessa ei ketään ollakaan pakottamassa mihinkään.
Mitään varsinaista tutkimustulosta seksuaalisista fantasioista ei itselläni ainakaan ole tiedossa. Mitä mediasta voi päätellä, niin ainakin sairaanhoitajan vaatetus tai koulutyttömäiset vaatteet tuntuvat fantasioissa olevan pinnalla. Mitä tulee siihen, että opettajat kiinnostavat poikia, saattaa osaksi selittyä sillä, että opettaja edustaa tietynlaista auktoriteettia, ja kirjallisuudessa eri auktoriteetit saatetaan esittää fantasioiden kohteena. Vanhemmissa naisissa poikaa saattaa mahdollisesti viehättää se, että vanhemmat naiset ovat yleensä sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa. He eivät häpeile itseään, osaavat yksinkertaisesti olla omia itsejään ja nauttia siitä. Ehkä vanhemmat naiset koetaan jopa mahdollisina opettajina seksuaalisuuden saralla, onhan heillä jo enemmän elämänkokemusta. Lisäksi vanhemmat naiset mahdollisesti jo tietävät, mistä pitävät ja mikä heille tuottaa mielihyvää ja mikä ei.
Miia, terveydenhoitaja/seksuaalineuvoja – Nuortenelämä.fi
Hei!
Otamme mahollisia uusia tietosivuja aiheesta tehdessämme kysymyksesi huomioon.
Ystävällisesti, nuorisotiedottaja Jenny